نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشکری, مرسلfa_IR
dc.contributor.authorعباس‌زاده, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:56:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:56:08Z
dc.date.available1399-07-09T00:56:08Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:56:08Z
dc.date.issued2013-07-23en_US
dc.date.issued1392-05-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-25en_US
dc.date.submitted1395-04-05fa_IR
dc.identifier.citationشکری, مرسل, عباس‌زاده, محمد. (1392). بررسی مقایسه‌ای سبک زندگی مصرفی در میان دو گروه زنان شاغل و زنان خانه‌دار در شهر میانه. مطالعات جامعه شناسی, 6(19), 57-70.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5661
dc.identifier.issn2476-7034
dc.identifier.urihttp://jss.iaut.ac.ir/article_523402.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/188660
dc.description.abstractسبک زندگی یکی از مهم‌ترین پدیده­های مورد بررسی در حال حاضر بوده که اشاره به مجموعه رفتارها، الگوها، طرز فکر و اندیشه افراد یا گروه‌ها در زندگی روزمره داردکه این عوامل موجب تمایز افراد و گروه‌ها می‌شود. هدف پژوهش حاضر بررسی مقایسه‌ای سبک زندگی مصرفی زنان شاغل و زنان خانه­دار در شهر میانه می­باشد. بررسی موارد پیشرو، با تکیه‌بر نظریات بوردیو، زیمل و وبر صورت گرفت. جامعه تحقیق شامل زنان شاغل و غیر شاغل شهر میانه می­باشد که کلیه زنان متأهل و سرپرست خانواده را در برمی­گیرد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 400 نفر به دست آمد. روش نمونه‌گیری، به شیوه‌ طبقه‌ای تصادفی بوده­ است­که بدین منظور ابتدا زنان شاغل را از زنان غیرشاغل جدا کرده و سپس از میان هرکدام از گروه‌ها 200 نفر به شکل تصادفی انتخاب­گردید. روش تحقیق به‌صورت پیمایشی بوده­است. ابزار سنجش متغیرها، پرسشنامه سبک زندگی محقق ساخته ­بود که در تدوین آن از نظریه‌های جامعه­شناسان و مؤلفه‌های مورد استفاده سایر محققان درتحقیقات خود بهره­گرفتیم. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss صورت گرفت. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که سبک زندگی مصرفی زنان شاغل با زنان خانه­دار تفاوت معناداری دارد. بدین ­نحوکه میانگین مؤلفه­های سبک زندگی (مدیریت بدن، الگوی خرید لباس، الگوی تغذیه­ای، انتخاب محل سکونت) زنان شاغل بیشتر از زنان خانه­دار می­باشد البته در رابطه با مؤلفه فعالیت ­فراغتی، میانگین زنان خانه­دار بیشتر از زنان شاغل می­باشد.fa_IR
dc.format.extent768
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات جامعه شناسیfa_IR
dc.subjectسبک زندگی مصرفیfa_IR
dc.subjectزنان شاغلfa_IR
dc.subjectزنان‌خانه‌دارfa_IR
dc.titleبررسی مقایسه‌ای سبک زندگی مصرفی در میان دو گروه زنان شاغل و زنان خانه‌دار در شهر میانهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموخته کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز- ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه تبریز؛ تبریز- ایران (نویسنده مسئول).fa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue19
dc.citation.spage57
dc.citation.epage70


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد