نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشفیعی‌دهج, محمدfa_IR
dc.contributor.authorابراهیمی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorکریمی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorجلالی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorنادری, مهیارfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:53:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:53:51Z
dc.date.available1399-07-09T00:53:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:53:51Z
dc.date.issued2013-12-22en_US
dc.date.issued1392-10-01fa_IR
dc.date.submitted2014-05-21en_US
dc.date.submitted1393-02-31fa_IR
dc.identifier.citationشفیعی‌دهج, محمد, ابراهیمی, رضا, کریمی, حسن, جلالی, علیرضا, نادری, مهیار. (1392). مدل‌سازی فرآیند قطع در موتور پیشران مایع. علوم و فناوری فضایی, 6(4)fa_IR
dc.identifier.issn2008-4560
dc.identifier.issn2423-4516
dc.identifier.urihttp://jsst.ias.ir/article_14484.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/187832
dc.description.abstractزمان خاموشی موتور و کاهش نیروی رانش یکی از مهمترین مراحل کنترل موشک‌های بالستیک، جدایش بوسترها و حامل‌های فضایی می‌باشد. در این مقاله با توجه به فیزیک مساله و رفتار اجزای موتور، یک مدل ریاضی برای پیش بینی تغییرات فشار محفظه احتراق، کاهش نیروی رانش و تعیین ضربه پس از قطع ایجاد شده است. این مد‌‌ل‌سازی از لحاظ زمانی به چهار بخش تقسیم‌بندی شده است: (1) زمان صدور فرمان قطع تا شروع بسته شدن شیر، (2) مدت زمان عملکرد شیر قطع، (3) بعد از اتمام عملکرد شیر‌های قطع تا تخلیه محفظه از محصولات احتراق و (4) مدت دوفازی شدن و بجوش آمدن مؤلفه‌های پیشران در مسیر‌ خنک‌کاری بعد از شیرهای قطع. نتایح حاکی از آن است که مدت زمان دو بخش اول تاثیر زیادی بر افزایش و یا کاهش میزان نیروی رانش دارد و زمان چهارم کمتر از 10 درصدِ نیروی رانش، سهم دارد، این درحالی است که در این زمان بیشترین نوسانات در نیروی رانش دیده می‌شودfa_IR
dc.format.extent366
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه هوافضا و انجمن هوافضای ایران، شماره ثبت مجوز نشریه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 82946 مورخ 1397/07/02fa_IR
dc.relation.ispartofعلوم و فناوری فضاییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Space Science and Technologyen_US
dc.subjectموتور پیشران مایعfa_IR
dc.subjectخاموشیfa_IR
dc.subjectضربه پس از قطعfa_IR
dc.subjectمدل‌سازیfa_IR
dc.titleمدل‌سازی فرآیند قطع در موتور پیشران مایعfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشکده خواجه نصیرالدین طوسی - دانشکده هوافضاfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue4


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد