| dc.contributor.author | شفیعیدهج, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | ابراهیمی, رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | کریمی, حسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | جلالی, علیرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | نادری, مهیار | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:53:51Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:53:51Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:53:51Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:53:51Z | |
| dc.date.issued | 2013-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-05-21 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-02-31 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شفیعیدهج, محمد, ابراهیمی, رضا, کریمی, حسن, جلالی, علیرضا, نادری, مهیار. (1392). مدلسازی فرآیند قطع در موتور پیشران مایع. علوم و فناوری فضایی, 6(4) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-4560 | |
| dc.identifier.issn | 2423-4516 | |
| dc.identifier.uri | http://jsst.ias.ir/article_14484.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/187832 | |
| dc.description.abstract | زمان خاموشی موتور و کاهش نیروی رانش یکی از مهمترین مراحل کنترل موشکهای بالستیک، جدایش بوسترها و حاملهای فضایی میباشد. در این مقاله با توجه به فیزیک مساله و رفتار اجزای موتور، یک مدل ریاضی برای پیش بینی تغییرات فشار محفظه احتراق، کاهش نیروی رانش و تعیین ضربه پس از قطع ایجاد شده است. این مدلسازی از لحاظ زمانی به چهار بخش تقسیمبندی شده است: (1) زمان صدور فرمان قطع تا شروع بسته شدن شیر، (2) مدت زمان عملکرد شیر قطع، (3) بعد از اتمام عملکرد شیرهای قطع تا تخلیه محفظه از محصولات احتراق و (4) مدت دوفازی شدن و بجوش آمدن مؤلفههای پیشران در مسیر خنککاری بعد از شیرهای قطع. نتایح حاکی از آن است که مدت زمان دو بخش اول تاثیر زیادی بر افزایش و یا کاهش میزان نیروی رانش دارد و زمان چهارم کمتر از 10 درصدِ نیروی رانش، سهم دارد، این درحالی است که در این زمان بیشترین نوسانات در نیروی رانش دیده میشود | fa_IR |
| dc.format.extent | 366 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پژوهشگاه هوافضا و انجمن هوافضای ایران،
شماره ثبت مجوز نشریه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 82946 مورخ 1397/07/02 | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | علوم و فناوری فضایی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Space Science and Technology | en_US |
| dc.subject | موتور پیشران مایع | fa_IR |
| dc.subject | خاموشی | fa_IR |
| dc.subject | ضربه پس از قطع | fa_IR |
| dc.subject | مدلسازی | fa_IR |
| dc.title | مدلسازی فرآیند قطع در موتور پیشران مایع | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشکده خواجه نصیرالدین طوسی - دانشکده هوافضا | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 4 | |