طراحی مسیر بهینه حرارتی وسایل ورود به جو با استفاده از روش مدیریت پایگاه دادههای ایرودینامیکی
(ندگان)پدیدآور
محمودزاده انتظاری, سید معینعلیخانی, علیرضامحمدی امین, میثمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در این مطالعه، روشی برای طراحی مسیر بهینه وسایل بازگشت به جو بر پایه مدیریت پایگاه داده ایرودینامیکی با استفاده از روش کریجینگ و کو-کریجینگ توسعه داده شده است.برای طراحی مسیر بازگشتی در فاز طراحی مفهومی، هر چه مدل دینامیکی وسیله بازگشتی دقیقتر باشد، مسیر طراحی شده به واقعیت نزدیکتر است. یکی از مسایل تاثیرگذار بر دقت مدل دینامیکی وسایل بازگشت به جو ، ضرایب ایرودینامیکی درپاکت پروازی وسیع آناست. بدین منظور در مطالعه حاضر با بهرهگیری از روشی نوین، دادههای ایرودینامیکی دقیق با استفاده از ترکیب دادههای حاصل از حلگرهای مختلف در پاکت پروازی وسیله با هزینه زمانی مناسب، توسعه داده شده است. در ادامه، با استفاده از مدل دینامیکی و الگوریتم طراحی مسیر توسعه داده شده، مسیر بهینه بازگشتی وسیله اورایون با ضرایب ثابت و پایگاه داده ایرودینامیکی دقیق با هم مقایسه شدهاند و پارامترهای مهم ورود به جو مانند شار حرارتی و سرعت نهایی مورد ارزیابی قرار گرفته است.
کلید واژگان
وسایل بازگشت به جوطراحی مسیر بهینه
پایگاه داده ایرودینامیکی
کریجبنگ و کو-کریجینگ
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2020-08-221399-06-01
ناشر
پژوهشگاه هوافضا و انجمن هوافضای ایران، شماره ثبت مجوز نشریه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 82946 مورخ 1397/07/02سازمان پدید آورنده
پژوهشگاه هوافضا، وزارت علوم تحقیقات و فناوریپژوهشگاه هوافضا ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
پژوهشگاه هوافضا
شاپا
2008-45602423-4516




