• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم و فناوری کامپوزیت
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم و فناوری کامپوزیت
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر محرک‌های مختلف لبه بر رفتار تصادم یک جعبه تصادف کامپوزیتی

    (ندگان)پدیدآور
    جهانی, مهسابهشتی, حمیدحیدری رارانی, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.156 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در دهه‌های اخیر، کامپوزیت‌ها به دلیل نسبت استحکام به وزن بالا کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلفی از جمله هوافضا و خودروسازی دارند. جعبه تصادف‌ها به عنوان جاذب انرژی برای جلوگیری از صدمه به سرنشینان خودرو، بین سپر و شاسی قرار می‌گیرند. به علت اهمیت حفظ جان سرنشینان، کاهش نیروی بیشینه جعبه تصادف پس از وقوع برخورد بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی، یک جعبه تصادف ایده‌آل دارای جذب انرژی مخصوص بالاتر و نیروی بیشینه‌ی پایین‌تر است. بنابراین دست‌یابی به ابزار طراحی پیش‌بینی کننده‌ای که بتواند رفتار سازه‌های جدارنازک کامپوزیتی را تحت ضربه و یا بارگذاری فشاری پیش‌بینی کند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این پژوهش، در ابتدا به منظور بررسی صحت نتایج حاصل از شبیه‌سازی عددی در نرم‌افزار آباکوس، یک جعبه تصادف کامپوزیتی مطابق تحقیق تجربی موجود، شبیه‌سازی شده و منحنی نیرو-جابجایی حاصل از نتایج تحلیل عددی با نتایج تجربی موجود مقایسه شد. پس از اطمینان از صحت روش حل، به منظور ارائه راهکار کلی برای کاهش نیروی بیشینه جعبه تصادف‌ها، یک جعبه تصادف کامپوزیتی مدل‌سازی شد و تأثیرات سه نوع محرک لبه بر رفتار تصادم آن مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد که وجود محرک لبه در جعبه تصادف‌های شبیه‌سازی شده تأثیر مثبتی در عملکرد آن‌ها داشته است.
    کلید واژگان
    جعبه تصادف
    جاذب انرژی
    کامپوزیت
    محرک لبه
    سازه های کامپوزیتی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشگاه علم و صنعت ایران
    Iran University of Science and Technology
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد، مهندسی مکانیک، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    دانشیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    استادیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران

    شاپا
    2383-3823
    URI
    http://jstc.iust.ac.ir/article_26382.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/187347

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب