• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Pure Life
    • Volume 5, Issue 14
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Pure Life
    • Volume 5, Issue 14
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    راهکارهای عملی مدیریت رسانه با هدف بالا بردن ظرفیت ترویج معارف دینی در فضای مجازی

    (ندگان)پدیدآور
    Rostami, Reza
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    896.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Takhasosi
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در دنیای امروز که رسانه ­های ارتباط جمعی به شکل ­های مختلفی زندگی انسان را احاطه کرده و افکار او را جهت­ دهی می­ کنند، فضای جدیدی در مباحث مربوط به دین و ارتباط آن با رسانه به ­وجود آمده است که از یک طرف راه را برای تبلیغ معارف دینی و بالا بردن سطح آموزش ­های دینی هموارتر نموده و حرکت به­ سوی برنامه­ های نوین تبلیغی را نوید می­ دهد؛ اما از سوی دیگر، بستر فراگیری را در اختیار دشمنان دین و شبهه­ افکنان قرار می­ دهد. در این میان و برای این­که رسانه ­های مختلف- به ویژه اینترنت- بتوانند توان بالایی در این عرصه داشته باشند؛ نیاز به مدیریتی کارآمد در این عرصه خودنمایی می ­کند. مدیریت رسانه بر دو پایه­ اساسی مدیریت مطلوب سازمان رسانه ­ای و مدیریت محتوای رسانه ­ای استوار است؛ فضای مجازی نیز به­ عنوان یک رسانه بسیار گسترده و در دسترس ظرفیت بالایی در تبلیغ و آموزش معارف دینی دارد، که برای تحقق هر چه بیشتر چنین ظرفیتی نیاز به راهکارهای عملی در بخش مدیریت رسانه است. برای تولید یک بسته تبلیغی یا آموزشی و ارائه­ و کسب موفقیت در ارائه آن که جلب اعتماد مخاطب و تأثیر­گذاری در افکار اوست، عوامل متعددی دخیل هستند؛ از جمله افراد، ابزارها و روش­ها که با هماهنگی و پویایی بیشتر هر کدام از این بخش­ ها می­ توان به یک رسانه جذاب، پرمخاطب و تأثیرگذار رسید. بنابراین، بسته تهیه شده برای تبلیغ یا آموزش در فضای مجازی باید جذاب باشد؛ برای جذاب شدن آن نیز لازم است به مؤلفه­ هایی هم­چون نیاز مخاطب و سرگرمی و چگونگی طراحی توجه کرد؛ هم­چنین این بسته باید در تمام ابزارهای معمول دریافت­ کننده اینترنت قابل دسترسی باشد. در این پژوهش سعی شده با استفاده از اصول مدیریت رسانه و چشم ­پوشی از برخی مباحث تئوری، راهکارهای عملی برای رسیدن به یک رسانه جذاب، پر­مخاطب و تأثیرگذار ارائه شود.
    کلید واژگان
    معارف دینی
    مدیریت رسانه
    راهکارهای عملی
    فضای مجازی
    Religion and Cyberspace

    شماره نشریه
    14
    تاریخ نشر
    2018-09-01
    1397-06-10
    ناشر
    Al-Mustafa International University (Al-Mustafa Open University)
    جامعة المصطفی العالمیة (دانشگاه مجازی المصطفی)
    سازمان پدید آورنده
    Professor/ Al-Mustafa Open University

    شاپا
    2676-7619
    URI
    http://p-l.journals.miu.ac.ir/article_2106.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/18726

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب