• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 10, شماره 40
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 10, شماره 40
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    فراروش تحقیقات دانشگاهی حوزه استراتژی

    (ندگان)پدیدآور
    طیبی ابوالحسنی, سیدامیرحسیندانشوردیلمی, محمدرضاخاشعی ورنامخواستی, وحید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    688.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش فراروش تحقیقات حوزه استراتژی در دانشگاه‌های سطح یک تهران در چارچوب پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و رساله‌های مقطع دکتری است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی است و ابزار گردآوری داده‌ها، مطالعه کتابخانه‌ای و بررسی اسناد و مدارک است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و رساله‌های مقطع دکتری حوزه استراتژی در چهار دانشگاه تربیت مدرس، تهران، شهید بهشتی و علامه طباطبائی است که بین سال‌های 1370 تا 1395 انجام ‌گرفته و در کتابخانه دانشکده مربوطه وجود داشته است. روش نمونه‌گیری به‌ صورت تمام‌شماری بوده و پس از حذف نمونه‌های غیرمرتبط، حجم نمونه نهایی مورد بررسی 188 عدد است. شاخص‌های تحلیل در قالب 11 پارامتر سهم موضوعی، مقطع تحصیلی دانشجویان، تعداد افراد مشارکت‌کننده، مشارکت نهادهای علمی، مشارکت گروه‌های علمی-تخصصی، جنسیت پژوهشگر، روش‌ها و تکنیک‌های مورد استفاده، بررسی اعتبار روش تحقیق، روش‌های تجزیه‌وتحلیل آماری، منابع و مآخذ و وضعیت ظاهری پایان‌نامه بررسی شد. به اختصار باید گفت با توجه به نتایج، تقویت آموزش دروس روش تحقیق و همچنین مدیریت استراتژیک برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ضروری است. ضمن این‌که لازم است توجه به روش‌های موردی و تطبیقی، روش تحقیق کیفی و آمیخته، استفاده از ابزارهای ترکیبی (پرسشنامه-مصاحبه-اسناد)، توجه بیشتر به پایان‌نامه‌های با سطح تحلیل فردی و یا ملی و نمونه‌گیری‌های غیراحتمالی و همچنین دقت بیشتر در روایی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
    کلید واژگان
    فراروش
    استراتژی
    پایان‌نامه
    تهران
    مدیریت و برنامه ریزی راهبردی

    شماره نشریه
    40
    تاریخ نشر
    2020-01-21
    1398-11-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی تهران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی تهران
    دانشیار مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی تهران

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_101780.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/187183

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب