تبیین و تحلیل اهمیت-عملکرد راهبردهای کیفیت خدمات
(ندگان)پدیدآور
عالم تبریز, اکبراخوان خرازیان, مریماحمدی, مریمنوع مدرک
Textعلمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه اهمیت صنعت بانکداری الکترونیکی رو به رشد است و بیشتر بانکها در محیط رقابتی و پویای نظام بانکداری فعالیت میکنند. در چنین شرایطی بانکها برنامههای گوناگون و گستردهای را برای تضمین بقا، بهرهوری و رشد خود در پیش میگیرند. در این تحقیق سعی بر ارائه شاخصهایی برای اندازهگیری کیفیت خدمات الکترونیکی و سپس تعیین اولویت شاخصها برای بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان بوده است تا از این راه بانکها بتوانند به اهداف افزایش رضایت مشتریان و سپس سودآوری نائل شود. پژوهش حاضر با توجه به هدف، کاربردی و روش انجام پژوهش توصیفی-پیمایشی است و از شاخه پژوهشهای میدانی با فرضیات تحقیق است. جامعه آماری آن نیز خبرگان بانکی جهت تدوین شاخصها و مشتریان جهت ارزیابی است. در ادامه در این پژوهش از 384 مشتری نیز در حوزه بررسی کیفیت خدمات موجود و مطلوب سؤال گردید، که در این راستا ماتریس تجزیه و تحلیل اهمیت-عملکرد نیز تدوین گردید. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه که پایایی آن با استفاده از الفای کرونباخ و روایی با استفاده نظر خبرگان سنجیده شده استفاده گردید. تجزیهوتحلیل دادهها با روش معادلات ساختاری با رویکرد روش حداقل مربعات جزئی و نرمافزار 2 Smart PlS انجام گرفت. نتایج حاکی از تأثیر مثبت و معنادار عوامل شناسایی شده توسط خبرگان توسط تحلیل عاملی اکتشافی است. که در نهایت با توجه به تجزیه و تحلیل اهمیت عملکرد عامل امنیتی در اولویت اقدام برای بهبود قرار گرفت.
کلید واژگان
کیفیت خدمات الکترونیکیبانکداری الکترونیک
تجزیه و تحلیل اهمیت-عملکرد
مدیریت و برنامه ریزی راهبردی
شماره نشریه
40تاریخ نشر
2020-01-211398-11-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
استاد گروه مدیریت صنعتی دانشگاه شهید بهشتیدانشگاه شهید بهشتی
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه شهید بهشتی
شاپا
2228-68532676-6744




