الگوی موانعیابی راهبردهای بازاریابی بانکی
(ندگان)پدیدآور
مشبکی, اصغرپورابراهیمی, نینانوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش در زمینه اجرای برنامههای راهبردی بازاریابی به موازات گسترش پژوهشهای حوزه تدوین راهبرد پیش نرفته است و با وجود طراحی ابزارهای کمی و کیفی و مدلهای فراگیر بهمنظور تدوین راهبرد، تعداد کمی از فعالیتهای پژوهشی مسائل حوزه اجرای راهبرد بازاریابی را مورد نظر قرار داده و به تبیین چارچوبهایی برای بررسی اجرای راهبرد بازاریابی پرداختهاند. پژوهش حاضر به مسئله اجرای راهبرد بازاریابی و موانع پدید آمده در حین فرآیند اجرا پرداخته است. پس از بررسی پیشینه پژوهشی و جمعآوری مهمترین موانع مورد استناد، پرسشنامه پژوهش طراحی شد و بهمنظور بررسیهای آماری در اختیار نمونهای به حجم 391 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد بانک ملت قرار گرفت. پس از دستهبندی موانع از طریق تحلیل عاملی اکتشافی در شش گروه، موانع منابع سازمانی، ساختاری، انسانی، ارتباطی و راهبردی و محتوایی، روابط ساختاری مدل پژوهش بااستفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری و آزمون و مهمترین موانع در هر یک از شش ساختار یادشده، شناسایی شد. نتایج نشان میدهد از میان شش مؤلفۀ شناساییشده برای مدل، موانع ارتباطی بیشترین تأثیر و موانع ساختاری کمترین تأثیر را بر اجرای برنامههای راهبردی بازاریابی در بانک ملت دارند. در نهایت نیز پیشنهادهایی برای بهبود هر یک از موانع شناساییشده ارائه شده است.
کلید واژگان
موانع برنامه راهبردی بازاریابیمدلسازی معادلات ساختاری
شماره نشریه
25تاریخ نشر
2016-05-211395-03-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشگاه تربیت مدرسدانشگاه تربیت مدرس
شاپا
2228-68532676-6744




