مدیریت تجربه مشتری و تداوم استفاده مشتریان از خدمات الکترونیکی بانک
(ندگان)پدیدآور
انصاری, آذرنوشصنایعی, علینوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
وفاداری مشتری یکی از راههای ایجاد مزیت رقابتی و از موضوعهای مهم در بانکداری الکترونیکی برای دستیابی به سود بیشتر است؛ در حالیکه مشتریان، کمتر به بانک خود وفادار هستند و از خدمات الکترونیکی بانکهای مختلف استفاده میکنند. امروزه بانکها سخت برای جذب مشتریان و حفظ سهم بازار خود با ارائه خدمات نوآورانه مختلف از طریق بانکداری الکترونیکی تلاش میکنند. بانکها تقریباً همه روزه کانالهای الکترونیکی جدیدی را به خدمات موجودشان اضافه میکنند. در این پژوهش، بخشهای مدیریت تجربه مشتری شامل بخش وظیفهای، مکانیکی و انسانی مورد ارزیابی قرار گرفت و ارتباط آنها با تداوم استفاده مشتریان بررسی شد. نتایج نشان داد همبستگی مثبت بین بخشهای مدیریت تجربه و تداوم استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک وجود داشت. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامه است. جهت شناسایی عوامل تعیینکننده از آزمون همبستگی و جهت اولویتبندی آنها از ابزار شبکههای عصبی مصنوعی استفاده شد. نتایج نشان داد که عوامل کیفیت خدمات، قیمتهای وفاداری، اعتماد، رضایت، انتظارات مشتری، جذابیت، شایستگی کارکنان و سهولت استفاده تعیینکننده تداوم استفاده در خدمات بانکداری الکترونیک ملت است.
کلید واژگان
مدیریت تجربه مشتریکیفیت خدمات الکترونیک
تداوم استفاده
خدمات بانکداری الکترونیک
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشگاه اصفهاندانشگاه اصفهان
شاپا
2228-68532676-6744




