الگوگرایی در بهبود روابط سازمان با مشتری
(ندگان)پدیدآور
عالم تبریز, اکبرعظیمی, مصطفینجفی, سید اسماعیلنوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
فنآوری یکی از عوامل رقابتی کلیدی در اقتصاد جهانی است؛ اما برای حضور موفق و پایدار در بازار پویای امروزی باید یک جزء مهم دیگر بهنام دانش مشتری را نیز مدنظر قرار داد. مدیریت دانش مشتریان، برای سازمانها این امکان را فراهم میآورد که با احتمال بیشتری قادر به تشخیص فرصتهای پدیدارشده در بازار بوده و مزیت رقابتی خود را افزایش دهند. مدیریت دانش مشتری در ارتباط با بهدستآوردن، اشتراکگذاری و بسط دانش مشتریان با هدف افزایش منافع ذینفعان سازمان است. در این پژوهش سعی شده است بااستفاده از دادهها مشتریان، مجموعه صنعتی به شناسایی هر چه بیشتر نقاط قوت و ضعف نمایندگان خدمات پس از فروش پرداخته که مهمترین کانال جلب رضایت مشتریان فعلی و جذب مشتریان آتی است. از تکنیکهای تحلیل پوششی دادهها (DEA) کارآیی این شرکتها ارزیابی شده و ارتباط شایستگی و مهارت آنها را (در حوزه KM) با جریان خدمات (در حوزه CRM) بررسی کرده و درنهایت شرکتهای مذکور جهت بهبود ارائه خدمات و جلب رضایت مشتری به کمک مدل سکستون رتبهبندی شدهاند.
کلید واژگان
مدیریت دانشمدیریت ارتباط با مشتری
الگوگرایی بهبود روابط
شماره نشریه
30تاریخ نشر
2017-09-231396-07-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتیدانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
شاپا
2228-68532676-6744




