یکپارچهسازی رویکرد راهبردی و بازاریابی خلق ارزش پایدار
(ندگان)پدیدآور
لاجوردی, مسعوددانایی, ابوالفضلزرگر, سید محمدحیدریه, سید عبداللهنوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
از عناصر مهم راهبرد کسبوکار شرکتهای بازار محور درک ارزشهای مشتریان است. هدف پژوهش حاضر ارائه دیدگاه یکپارچه مفهوم ارزش مشتری با استفاده از برقراری ارتباط میان دیدگاه راهبردی (ارزش مشتری از منظر شرکت) و دیدگاه بازاریابی (ارزش مشتری از منظر مشتری) است؛ هدف دیگر پژوهش، تعیین اولویتهای خلق ارزش پایدار بر اساس سیستم اطلاعات هوشمند بازاریابی بر اساس نظریه نمودارسازی است. در این پژوهش بر اساس مطالعه مبانی نظری ابتدا با اتکا به سه گروه از پژوهشها در زمینه بازاریابی، راهبرد و کسب مزیت رقابتی تلاش شد مدل یکپارچگی خلق ارزش پایدار بر اساس سیستم اطلاعات هوشمند بازاریابی تدوین شود. سپس بر اساس مشارکت 10 نفر از متخصصان حوزه بازاریابی، شاخصهای مدل تدوین شد و گزینههای اجرای سیستم اطلاعات هوشمند بازاریابی بهصورت ماتریسی و تحلیل تئوری موردبررسی قرار گرفت. لذا، شاخص انتظارات مشتریان، بیان ارزش بر اساس دیدگاه بازاریابی مهمترین شاخص مدل است. همچنین از میان سه گزینه منابع داخلی، بازاریابی هوشمند و تحقیقات بازاریابی بهعنوان گزینههای سیستم اطلاعات هوشمند بازاریابی، مشخص شد، تحقیقات بازاریابی بهعنوان اولویت اول در جهت تسهیل اجرای سیستم بازاریابی اطلاعات هوشمند بهمنظور خلق ارزش پایدار باید مدنظر قرار گیرد.
کلید واژگان
دیدگاه راهبردیدیدگاه بازاریابی
خلق ارزش پایدار مشتری
هوشمندی سیستم اطلاعات بازاریابی
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
گروه مدیریت بازرگانی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران. (مقاله حاضر از رساله دکتری)استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران.
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران.
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران.
شاپا
2228-68532676-6744




