تدوین الگوی سه محوری توسعه صنعت گردشگری ایران با تأکید بر ورود گردشگران خارجی
(ندگان)پدیدآور
امینی, محمدتقیپرهیزگار, محمد مهدیابوالحسنی, اصغرخباز باویل, صمدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
توسعهی صنعت گردشگری ایران به دلیل تأثیرپذیری از فضای جهانی این صنعت و نیز میزان تواناییهایی که در حوزههای مربوط به گردشگری از خود نشان داده است، همواره دستخوش تغییرات شدید بوده و میزان توسعه با توان بالقوهی آن همخوانی مناسبی ندارد. محقق در پژوهش حاضر، هدف اصلی و عمدهی خود را پاسخگویی به این سؤال قرار داده است که الگوی توسعهی صنعت گردشگری ایران با تأکید بر ورود گردشگران خارجی چگونه است؟ با عنایت به این موضوع، پژوهش حاضر از نظر ماهیت از نوع تحقیقات پیمایشی-اکتشافی بوده و از رویکرد دلفی و تحلیل عاملی تأییدی و نیز آزمون فرض برای دستیابی به الگوی مورد نظر استفاده میکند. جامعه آماری پژوهش، متشکل از خبرگان و فعالین در صنعت گردشگری کشور است. نتیجهی نهایی و اصلی تحقیق دربرگیرندهی الگوی تأثیرگذار در توسعهی صنعت گردشگری کشور در سه محور مبادی گردشگرفرست، حملونقل و مقاصد گردشگرپذیر داخلی است که در یک سلسله مراتب با عوامل اصلی و شاخصهای مرتبط با آنها است. این سلسلهمراتب با اولویتبندی عوامل تأثیرگذار در صنعت گردشگری ایران به دست آمده است.
کلید واژگان
مدل توسعهصنعت گردشگری
روش دلفی
تحلیل عاملی
شماره نشریه
35تاریخ نشر
2018-11-221397-09-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
شاپا
2228-68532676-6744




