تبیین الگوی عوامل اثرگذار بر جاریسازی استراتژی در سازمانها
(ندگان)پدیدآور
پیرعلی, علیرضاامینی, محمدتقیپرهیزگار, محمد مهدینوروزی مبارکه, علینوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
اگرچه تدوین راهبرد برای پیشبرد اهداف یک سازمان ضروری است، اما مهمتر از آن وجود هماهنگی بین عناصر سازمان بهمنظور اجرای موفقیتآمیز راهبردهای مدون شده است. جاریسازی راهبرد در شریانهای سازمان، فرآیندی است که طی آن همه بخشهای تشکیل دهنده یک کل برای دستیابی به هدف مشترک ترکیب میشوند. این مهم، بهویژه در ﺻﻨﻌﺖ ﺑﻴﻤﻪ ﻛﻪ زﻣﻴﻨﻪ ﮔﺴﺘﺮش فعالیتهای ﺗﻮﻟﻴـﺪی و ﺧـﺪﻣﺎﺗﻲ را ﻓـﺮاﻫﻢ ﻣﻲﺳﺎزد؛ از اهمیت بیشتری برخوردار است. مطالعه حاضر بر آن است تا به تبیین عوامل اثرگذار بر جاریسازی راهبرد در سازمانها بپردازد. جامعه آماری مورد مطالعه، متشکل از مدیران و کارشناسان شرکتهای بیمه ایران، آسیا و معلّم در شهر شیراز است که حجم نمونه آن بر اساس فرمول کوکران ۲۷۱ نفر تعیین گردید. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه است که روایی آن با استفاده از روش تحلیل عاملی تأییدی و پایایی آن با بهرهگیری از ضریب آلفای کرونباخ به محاسبه شد. در ادامه مدل مفهومی پیشنهادی پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. نتایج حاصله مؤید مثبت و معنادار بودن روابط بین متغیرهای پژوهش هستند. بنابراین میتوان بیان داشت که روابط در نظر گرفته شده در مدل درست و منطقی بوده و مدل ارائه شده تائید میگردد.
کلید واژگان
جاریسازی استراتژیهمسویی استراتژیک
ارتقای سازمان
صنعت بیمه
شماره نشریه
37تاریخ نشر
2019-04-211398-02-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
دانشگاه پیام نور، کیش.
شاپا
2228-68532676-6744




