اثربخشی خلق مزیت رقابتی پایدار آموزش و توسعۀ مهارتهای فروشندگان بیمه
(ندگان)پدیدآور
حیدری, علیبیگی, میناحیدری, محسننوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
در سازمانهای خدماتی از آنجا که عرضۀ خدمت در تعامل میان خدمت دهنده و مشتری تحقق مییابد، نقش کارکنان بخش عملیات خدمت در ارائۀ عملکرد موفق خدماترسانی اساسی میباشد. با توجه به اینکه در صنعت بیمۀ فروشندگان بیمۀ نقش محوری در ارائۀ خدمات دارند، لذا مهارت فروش آنها تأثیر اساسی بر عملکرد شرکتهای بیمهای خواهد داشت. هدف این پژوهش بررسی اثربخشی توسعۀ مهارتهای فروشندگان بیمه بر خلق مزیت رقابتی بر اساس تئوری مبتنی بر منبع (RBV) است که به صورت مطالعۀ موردی در شرکت بیمۀ ایران بررسی گردید. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ نحوۀ گردآوری دادهها، تحقیقی توصیفی ـ پیمایشی است. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که از دیدگاه مدیران و کارکنان شرکت بیمه ایران اهداف بهبود نگرش فروشندگان بیمه، ایجاد مهارت و ظرفیت لازم در فروشندگان، و توسعۀ مهارت و دانش تخصصی در زمینۀ مشتریان موجب شکلگیری توان رقابتی براساس چارچوب VRIN در نگرش مبتنی بر منبع میشود.
کلید واژگان
بیمهنظریه مبتنی بر منبع
فروش
مزیت رقابتی
توسعۀ مهارت
شماره نشریه
16تاریخ نشر
2014-02-201392-12-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهراندانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران
دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران
شاپا
2228-68532676-6744




