• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 4, شماره 16
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 4, شماره 16
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی شیوه‌ها و راهبردهای ارتباطی در سازمان‌های مجازی و الکترونیکی

    (ندگان)پدیدآور
    بنیادی نایینی, علیفاتحی, موناکامفیروزی, محمدحسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    890.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در پی رشد تکنولوژی‌های ارتباطی و به دنبال آن گسترش سازمان­های مجازی و الکترونیکی، ارتباطات مجازی که بخش عظیمی از روند توسعه این سازمان­ها را تشکیل می­دهد، یکی از مسائل مهم مدیریتی سازمان­‌های مجازی محسوب می­‌شود؛ لذا وجود راهبرد­های ارتباطی اثربخش در سطوح مختلف ارتباطی یکی از عوامل اصلی دستیابی به اهداف در این سازمان­‌ها است. در این پژوهش به صورت تجربی میزان اثربخشی راهبردهای ارتباطی در سه سطح ارتباط با کارکنان، تأمین­‌کنندگان و مشتریان بر دستیابی به اهداف سازمانی، مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور ابتدا یک چارچوب مبتنی بر دستاوردها و تحقیقات قبلی تعیین و سپس یک مدل مفهومی پیشنهادی بر اساس مطالعات نظری طراحی شد. پس از آزمون خبرگی مدل مذکور، بر اساس چارچوب طراحی شده استراتژی­‌های ارتباطی کاربردی در سازمان شناسایی و در قالب 3 فرضیه و با ابزار اندازه‌­گیری پرسشنامه نسبت به ارزیابی اثربخشی آن­ها اقدام شده است. نتیجۀ این پژوهش نشان می­‌دهد راهبردهای ارتباطی سازمان در دو سطح ارتباط با کارکنان (006/0pvalue=) و مشتریان (01/0pvalue=)، بر دستیابی به اهداف سازمان اثربخش بوده است و سازمان را در رسیدن به اهداف یاری کرده است. در آخر راهبردهای ارتباطی اثربخش و راهبردهای ارتباطی کلیدی برای هر یک از اهداف سازمانی مشخص شدند.
    کلید واژگان
    سازمان مجازی
    مدیریت راهبردی
    راهبرد
    ارتباطات مجازی
    اهداف راهبردی
    اثربخشی

    شماره نشریه
    16
    تاریخ نشر
    2014-02-20
    1392-12-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، دانشگاه علم و صنعت ایران
    کارشناسی ارشد،‌ دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
    کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و صنعت ایران

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_88780.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/187041

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب