طراحی الگوی تجارت اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
سلیمانی, مریمدانایی, حبیب اللهجوکار, علی اکبرپرهیزگار, محمدمهدینوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش، بررسی نحوه تأثیرگذاری کیفیت رسانه اجتماعی، حضور اجتماعی و ریسک درکشده (در نقش متغیر میانجی) بر تمایل به انجام تجارت اجتماعی است. جامعه آماری شامل کاربران رسانههای اجتماعی شهر اصفهان میباشد. الگوی مفهومی پژوهش، برگرفته از مبانی نظری و پژوهشهای تجربی تدوین و با استفاده از نرمافزار Smart PLS تحلیل شد. بر اساس نتایج، کیفیت رسانه اجتماعی و حضور اجتماعی، هر دو بر تمایل کاربر به انجام تجارت اجتماعی تأثیر مثبت میگذارند. علاوه بر آن، کیفیت رسانه اجتماعی بر ریسک درکشده کاربر تأثیر منفی دارد. ریسک درکشده، بر تمایل به تجارت اجتماعی، تأثیر منفی داشته و در رابطه بین کیفیت رسانه اجتماعی و تمایل به تجارت اجتماعی اثر میانجی جزئی نشان میدهد.
کلید واژگان
حضور اجتماعیتمایل به تجارت اجتماعی
ریسک درکشده
کیفیت رسانه اجتماعی
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشگاه پیام نور.دانشگاه پیام نور.
دانشگاه پیام نور.
دانشگاه پیام نور.
شاپا
2228-68532676-6744




