ارزیابی راهبردی الگوی دورکاری کارکنان
(ندگان)پدیدآور
رامینمهر, حمیدادراکی, محبوبهتوکلی, سیده سمانهامجدی کیوی, میترانوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مقاله ارزیابی وضعیت و راهبرد الگوی دورکاری کارکنان دستگاههای دولتی است. بهمنظور جمعآوری دادههای مورد نیاز، تعداد 110 پرسشنامه درخصوص عوامل مؤثر بر پذیرش دورکاری از ستاد وزارت بازرگانی و سازمان بازرگانی استان تهران گردآوری و مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. براساس مدل تحقیق عوامل مؤثر بر پذیرش دورکاری در هفت دسته: نگرش کارکنان، تأمین زیرساختهای اجرای دورکاری، ماهیت کار، طراحی سازمان، دغدغههای اجتماعی و محیطی، افزایش ظرفیت بهکارگیری کمّی وکیفی نیروی کار، آگاهی کارکنان از مزایای دورکاری دستهبندی و بااستفاده از آزمون همبستگی – تحلیل رگرسیون مورد بررسی قرار گرفتهاند. نتایج حاصله نشان داد نگرش کارکنان، تأمین زیرساختهای اجرای دورکاری نسبت به دورکاری، دغدغههای اجتماعی و محیطی، افزایش ظرفیت بهکارگیری کمّی وکیفی نیروی کار و آگاهی کارکنان از مزایای دورکاری بر پذیرش دورکاری تأثیر مثبت و معناداری دارد. اما ماهیت کار و طراحی سازمان بر پذیرش دورکاری تأثیر معناداری ندارد.
کلید واژگان
دورکاریکارمند دورکار
پذیرش دورکاری
وزارت بازرگانی
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2013-08-231392-06-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای، دانشگاه شهید یهشتیرئیس گروه بهرهوری وزارت بازرگانی.
کارشناس بهرهوری وزارت بازرگانی.
کارشناس ارشد .
شاپا
2228-68532676-6744




