• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 5, شماره 17
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 5, شماره 17
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر عوامل راهبردی داخلی بر عملکرد مالی صنایع تولیدی پذیرفته-شده در بورس اوراق بهادار تهران

    (ندگان)پدیدآور
    رحمانی نوروزآباد, سامانصداقت, پرستوحبیبی, فاتح
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    934.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش بررسی تأثیر عوامل راهبردی داخلی بر عملکرد مالی است. در این پژوهش میدانی، به منظور جمع‌‏آوری داده­‌ها از پرسشنامة استاندارد مطالعه (گرسوی و سوانجیر، 2007) استفاده شده است. جامعة آماری این پژوهش، صنایع خودرو پذیرفته­‌شده در بورس اوراق بهادار تهران می­‌باشد و این جامعة آماری شامل 114 نفر از مدیران ارشد این شرکت­‌ها بود که کل شرکت­‌های جامعة آماری سرشماری شده­‌اند. به‌­منظور بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از تکنیک مدل­یابی معادلات ساختاری و نرم‌­افزار LISREL استفاده گردیده است. نتایج شاخص‌‏های خوبی برازش مانندRMSEA ، GFI و AGFI نشان­‌دهندة برازش خوب مدل و قابل استفاده بودن نتایج می­‌باشد. بر این اساس نتایج بدست آمده حاکی از آن است که تأثیر فناوری اطلاعات، تحقیق و توسعه، بازاریابی، منابع انسانی و حسابداری بر عملکرد مالی مثبت و معنی‌­دار است. درنهایت، نتیجه­‌گیری و پیشنهادهایی برای تقویت روابط میان متغیرهای مدل ارائه گردیده است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر عوامل راهبردی داخلی بر عملکرد مالی است. در این پژوهش میدانی، به منظور جمع‏آوری داده­ها از پرسشنامة استاندارد مطالعه (گرسوی و سوانجیر، 2007) استفاده شده است. جامعة آماری این پژوهش، صنایع خودرو پذیرفته­شده در بورس اوراق بهادار تهران می­باشد و این جامعة آماری شامل 114 نفر از مدیران ارشد این شرکت­ها بود که کل شرکت­های جامعة آماری سرشماری شده­اند. به­منظور بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از تکنیک مدل­یابی معادلات ساختاری و نرم­افزار LISREL استفاده گردیده است. نتایج شاخص‏های خوبی برازش مانندRMSEA، GFIوAGFI نشان­دهندة برازش خوب مدل و قابل استفاده بودن نتایج می­باشد. بر این اساس نتایج بدست آمده حاکی از آن است که تأثیر فناوری اطلاعات، تحقیق و توسعه، بازاریابی، منابع انسانی و حسابداری بر عملکرد مالی مثبت و معنی­دار است. درنهایت، نتیجه­گیری و پیشنهادهایی برای تقویت روابط میان متغیرهای مدل ارائه گردیده است.
    کلید واژگان
    عوامل راهبردی داخلی
    فناوری اطلاعات
    تحقیق و توسعه
    بازاریابی
    عملکرد مالی

    شماره نشریه
    17
    تاریخ نشر
    2014-05-22
    1393-03-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سنندج
    استادیار، دانشگاه کردستان
    استادیار، دانشگاه کردستان

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_88774.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/186937

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب