تاثیر راهبردی آشفتگی بازار و تکنولوژی بر ارتباطات تعاملات میان وظیفهای و عملکرد صادرات
(ندگان)پدیدآور
کریمی, محمدرضازهره وند, طاهرهنوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر راهبردی آشفتگی بازار و تکنولوژی بر ارتباطات تعاملات میان وظیفهای و عملکرد صادرات صورت گرفته است، این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر جمعآوری دادهها از نوع توصیفی ـ پیمایشی میباشد، ابزارجمعآوری دادهها پرسشنامهای با 36 سوال بوده و جهت آزمون آن 250 پرسشنامه بین مدیران شرکتهای صادرکننده مواد غذایی که دفتر مرکزی آنها در تهران بوده استفاده شده است. تجزیهوتحلیل دادهها و آزمون فرضیات مطرح شده در این تحقیق، با استفاده از نرمافزارهایSpss وLisrel مورد آزمون قرار گرفتند، نتایج برآمده از فرضیات نشان میدهد که تعاملات میان وظیفهای بر عملکرد صادرکنندگان تاثیر مثبت دارد و از عوامل سازمانی (تعهد مدیران و سیستم پاداش) و همچنین سه عامل خاص صادرات (ساختار صادات، رضایت شغلی و تعهد سازمانی) و متغیر مداخلهگر آشفتگی بازار تاثیر مثبتی بر تعاملات میان وظیفهای دارند، درحالی که بین سیستم آموزش و تعاملات میان وظیفهای و متغیر مداخلهگر آشفتگی تکنولوژی و تعاملات میان وظیفهای رابطه معناداری یافت نگردیده است، امید است نتایج این پژوهش مدیران و سیاستگذاران را کمک کند تا عملکرد شرکت و در نتیجه عملکرد صادراتی کشور را بهبود بخشند.
کلید واژگان
تعاملات میان وظیفهایعوامل سازمانی
عوامل خاص صادرات آشفتگی بازار
آشفتگی تکنولوژی
عملکرد صادراتی
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
استادیار، دانشگاه علامه طباطباییکارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2228-68532676-6744




