• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 6, شماره 22
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 6, شماره 22
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر راهبردی آشفتگی بازار و تکنولوژی بر ارتباطات تعاملات میان وظیفه‌ای و عملکرد صادرات

    (ندگان)پدیدآور
    کریمی, محمدرضازهره وند, طاهره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.281 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر راهبردی آشفتگی بازار و تکنولوژی بر ارتباطات تعاملات میان وظیفه‌ای و عملکرد صادرات صورت گرفته است، این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع­آوری داده‌ها از نوع توصیفی ـ پیمایشی می‌باشد، ابزارجمع‌­آوری داده­‌ها پرسشنامه‌­ای با 36 سوال بوده و جهت آزمون آن 250 پرسشنامه بین مدیران شرکت‌­های صادرکننده مواد غذایی که دفتر مرکزی آنها در تهران بوده استفاده شده است. تجزیه­‌و­تحلیل داده‌­ها و آزمون فرضیات مطرح شده در این تحقیق، با استفاده از نرم‌افزارهایSpss  وLisrel مورد آزمون قرار گرفتند، نتایج برآمده از فرضیات نشان می­‌دهد که تعاملات میان وظیفه‌­ای بر عملکرد صادرکنندگان تاثیر مثبت دارد و از عوامل سازمانی (تعهد مدیران و سیستم پاداش) و همچنین سه عامل خاص صادرات (ساختار صادات، رضایت شغلی و تعهد سازمانی) و متغیر مداخله‌گر آشفتگی بازار تاثیر مثبتی بر تعاملات میان وظیفه‌­ای دارند، درحالی که بین سیستم آموزش و تعاملات میان وظیفه‌­ای و متغیر مداخله‌­گر آشفتگی تکنولوژی و تعاملات میان وظیفه‌­ای رابطه معناداری یافت نگردیده است، امید است نتایج این پژوهش مدیران و سیاست‌گذاران را کمک کند تا عملکرد شرکت و در نتیجه عملکرد صادراتی کشور را بهبود بخشند.
    کلید واژگان
    تعاملات میان وظیفه‌ای
    عوامل سازمانی
    عوامل خاص صادرات آشفتگی بازار
    آشفتگی تکنولوژی
    عملکرد صادراتی

    شماره نشریه
    22
    تاریخ نشر
    2015-08-23
    1394-06-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، دانشگاه علامه طباطبایی
    کارشناسی ارشد،‌ دانشگاه علامه طباطبایی

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_88730.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/186900

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب