صنعت مشاوره مدیریت پویا: ابزار توسعه راهبردی
(ندگان)پدیدآور
خالقی بایگی, مریمقرهچه, منیژهنوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر به منظور روشن ساختن نقش صنعت مشاوره مدیریت پویا، در توسعه راهبردی طراحی شده است. الزام و ضرورت به کارگیری میانبرهایی که روند سرعت توسعه راهبردی صنعت را برای کشور ایران امکان پذیر سازد، سبب شد که پژوهش حاضر شکل گیرد. تحقیق از نوع بنیادی بوده، به روش توصیفی و پیمایشی انجام شده است. اطلاعات، با استفاده از ابزارهای مراجعه به اسناد ومدارک، پرسشنامه و مصاحبه گردآوری شدهاند. برای آزمون فرضیه تحقیق که شالوده مدل مفهومی را نیز شکل میدهد، از اطلاعات 127 کشور جهان شامل خریداران بالقوه و بالفعل صنعت مشاوره استفاده شده است. آزمون همبستگی اسپیرمن انجام شده، فرضیه بنیادین و مدل مفهومی را تأیید کرده است. میتوان ادعا کرد که چنانچه صنعت مشاورهای در جایگاه مناسب قرارگیرد و پویا و رقابتی باشد، در توسعه صنعتی، مؤثر خواهد بود.
کلید واژگان
صنعت مشاورهصنعت مشاوره رقابتی
مزیت توسعه صنعتی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2010-11-221389-09-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
استادیار، مؤسسه آموزش عالی فارابیعضو هیأت علمی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی
شاپا
2228-68532676-6744




