رهیافت راهبردی تاکتیک های سیاسی در سازمان
(ندگان)پدیدآور
هادیزاده مقدم, اکرمرضایی, سید عابداکبری, خدیجهنوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه میان رفتار سیاسی و نوآوری حرفه ای افراد انجام شده است. به این منظور 220 نفر از کارمندان دانشگاه شهید بهشتی به صورت تصادفی از میان 1000کارمند دانشگاه انتخاب گردید. برای سنجش متغیرها از پرسشنامه استاندارد ابتکار ونوآوری حرفه ای مارتین پاتچن(1965) و پرسشنامه رفتار سیاسی ای.جی.دوبرین (1978) استفاده شده است. فرضیه اصلی تحقیق، مبنی بر وجود رابطه میان نوآوری حرفه ای وتمایل به رفتار سیاسی تایید شد. نتایج تحقیق از رابطه معنادار و معکوس میان نوآوری حرفه ای وتمایل به رفتار سیاسی حکایت دارد، بدین معنا که با افزایش تمایل به رفتار سیاسی، نوآوری حرفه ای کارکنان کاهش می یابد. تحلیل فرضیه های فرعی تحقیق گواه آن است که ارتباط معکوسی میان نوآوری حرفه ای با چاپلوسی، استفاده سیاسی از اطلاعات، ایجاد الزام اخلاقی و معاشرت با افراد صاحب نفوذ وجود دارد. ولی در این پژوهش میان نوآوری حرفه ای با تصویرسازی و ایجاد پایگاه حمایتی رابطه ای حاصل نشده است. بین نوآوری حرفه ای و سن رابطه معنادار ومعکوس برقرار است، همچنین یافته های پژوهش نشان داد که نوآوری حرفه ای در زنان بیش از مردان می باشد.
کلید واژگان
رفتار سیاسینوآوری حرفه ای
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2010-11-221389-09-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه شهید بهشتیدانشجوی دکترای مدیریت رفتار دانشگاه شهید بهشتی
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی
شاپا
2228-68532676-6744




