نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاعرابی, سید محمدfa_IR
dc.contributor.authorچاوشی, سید کاظمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:51:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:51:04Z
dc.date.available1399-07-09T00:51:04Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:51:04Z
dc.date.issued2010-05-22en_US
dc.date.issued1389-03-01fa_IR
dc.identifier.citationاعرابی, سید محمد, چاوشی, سید کاظم. (1389). سبک کنترل استراتژیک و عملکرد شرکت‌های هولدینگ. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی, 1(1), 7-26.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6853
dc.identifier.issn2676-6744
dc.identifier.urihttp://www.smsjournal.ir/article_88663.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/186867
dc.description.abstractموضوع کنترل استراتژیک، به خودی خود پیچیده است و این موضوع در شرکت‌های هولدینگ دارای پیچیدگی مضاعف است. تحقیقات پیشین، دو متغیر رسمیت و تعداد معیار عملکرد (شفافیت) در کنترل استراتژیک اعمال شده توسط ستاد مرکزی در شرکت‌های هولدینگ را به صورت نظری مورد توجه قرار داده‌اند. در این تحقیق سعی شد تا با جمع آوری اطلاعات از شرکت‌های هولدینگ پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و بهبودهای لازم ارائه شود. گرچه آزمون‌های انجام شده، ارتباط بین رسمیت و تعداد معیارهای ارزیابی به کار گرفته شده در کنترل استراتژیک را با عملکرد بلند مدت شرکت‌های نمونه تحقیق، تایید نکرده است، اما ترکیب این دو متغیر و ارائه چهار گونه برای کنترل استراتژیک، موجبات اندکی بهبود را در برقراری رابطه بین گونه‌های کنترل استراتژیک و عملکرد بلند مدت شرکت‌های هولدینگ فراهم آورد. آزمون تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که در شرکت‌های نمونه، شرکت‌هایی از عملکرد بالاتر برخوردار بوده‌اند که از گونه کنترل رسمی بر مبنای تعداد معیار کم‌تر استفاده کرده‌اند. به علاوه، یافته‌های تحقیق مبین آن است که هر شرکت هولدینگ باید به تناسب نوع تدوین و اجرای استراتژیک خود، از یکی از استراتژی‌های کنترل استراتژیک استفاده نماید و هماهنگی بیشتر بین این سه مرحله بر مبنای نقاط مرجع استراتژیک پیشنهاد شده، در یک شرکت، به بهبود عملکرد بلند مدت آن شرکت منجر خواهد شد.fa_IR
dc.format.extent483
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مدیریت راهبردی ایرانfa_IR
dc.publisherIran Strategic Management Societyen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Strategic Management Studiesen_US
dc.subjectکنترل استراتژیکfa_IR
dc.subjectشرکت هولدینگfa_IR
dc.subjectهماهنگی استراتژیکfa_IR
dc.subjectتدوین استراتژیfa_IR
dc.subjectاجرای استراتژیکfa_IR
dc.titleسبک کنترل استراتژیک و عملکرد شرکت‌های هولدینگfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری،دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهیfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage7
dc.citation.epage26


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد