• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 11, شماره 43
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 11, شماره 43
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه الگو رضایت_اعتماد با تاکید بر هزینه تغییر در صنعت بیمه

    (ندگان)پدیدآور
    حاجی صفارکرمانی, ثنامهرانی, هرمزحمیدی‌زاده, محمدرضاحاجی کریمی, عباسعلی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مستخرج از رساله
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    طی سالهای اخیر، افزایش کلاهبرداری‌های برخی از موسسات بیمه باعث عدم اعتماد مشتریان در مورد انتخاب موسسه بیمه شده است و تا حد زیادی اعتماد و رضایت بیمه‌گزار را تحت تاثیر قرار داده است .ما در این پژوهش به دنبال شناسایی و طراحی مدل رضایت- اعتماد که دو شاخص مهم در جهت وفاداری مشتری است هستیم.چرا که با شناسایی این عوامل موسسات بیمه می توانند استراتژی هایی طراحی کنند که ضامن موفقیت سازمان در بلند مدت شود .مدل پژوهش بر اساس مطالعات پیشین در داخل و خارج از کشور و دیدگاه خبرگان پیشنهاد گردید. ابزار اصلی گردآوری داده‌ها، پرسشنامه است. با جمع‌آوری داده‌های پرسشنامه مدل را بر اساس تحلیل همبستگی و مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای AMOS و SPSS 18 مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. نتایج حاکی از آن بود که 1) توانایی و صداقت بیمه‌گر بر اعتماد مشتری اثر گذار است 2) اعتماد بیمه گزار به طور معنا داری بر رضایت وی اثر گذار است 3) هزینه‌های تعویض تاثیر گزار بر وفاداری است و رضایت تنها کافی نیست و مشتریان با وجود داشتن رضایت، ممکن است وفادار نمانند.
    کلید واژگان
    اعتماد
    رضایت
    بیمه
    وفاداری
    هزینه تغییر
    مدیریت

    شماره نشریه
    43
    تاریخ نشر
    2020-09-22
    1399-07-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت بازرگانی،واحد تهران شمال،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران.
    هرمز مهرانی،استاد یار،گروه مدیریت،موسسه آموزش عالی غزالی،قزوین،ایران
    گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهیدبهشتی، تهران، ایران
    دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_106948.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/186862

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب