ارائه الگو رضایت_اعتماد با تاکید بر هزینه تغییر در صنعت بیمه
(ندگان)پدیدآور
حاجی صفارکرمانی, ثنامهرانی, هرمزحمیدیزاده, محمدرضاحاجی کریمی, عباسعلی
نوع مدرک
Textمستخرج از رساله
زبان مدرک
فارسیچکیده
طی سالهای اخیر، افزایش کلاهبرداریهای برخی از موسسات بیمه باعث عدم اعتماد مشتریان در مورد انتخاب موسسه بیمه شده است و تا حد زیادی اعتماد و رضایت بیمهگزار را تحت تاثیر قرار داده است .ما در این پژوهش به دنبال شناسایی و طراحی مدل رضایت- اعتماد که دو شاخص مهم در جهت وفاداری مشتری است هستیم.چرا که با شناسایی این عوامل موسسات بیمه می توانند استراتژی هایی طراحی کنند که ضامن موفقیت سازمان در بلند مدت شود .مدل پژوهش بر اساس مطالعات پیشین در داخل و خارج از کشور و دیدگاه خبرگان پیشنهاد گردید. ابزار اصلی گردآوری دادهها، پرسشنامه است. با جمعآوری دادههای پرسشنامه مدل را بر اساس تحلیل همبستگی و مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای AMOS و SPSS 18 مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. نتایج حاکی از آن بود که 1) توانایی و صداقت بیمهگر بر اعتماد مشتری اثر گذار است 2) اعتماد بیمه گزار به طور معنا داری بر رضایت وی اثر گذار است 3) هزینههای تعویض تاثیر گزار بر وفاداری است و رضایت تنها کافی نیست و مشتریان با وجود داشتن رضایت، ممکن است وفادار نمانند.
کلید واژگان
اعتمادرضایت
بیمه
وفاداری
هزینه تغییر
مدیریت
شماره نشریه
43تاریخ نشر
2020-09-221399-07-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
گروه مدیریت بازرگانی،واحد تهران شمال،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران.هرمز مهرانی،استاد یار،گروه مدیریت،موسسه آموزش عالی غزالی،قزوین،ایران
گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهیدبهشتی، تهران، ایران
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
شاپا
2228-68532676-6744



