ارائهی الگویی در جهت ارتقای رابطهی دانشگاه با صنعت با رویکرد داده بنیاد
(ندگان)پدیدآور
قرهچه, منیژهپریشانی, علیعیوضی نژاد, سلمانمیرزایی, نقی
نوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به فضای ارتباطی ضعیف میان رابطه صنعت و دانشگاه در کشورهای در حال توسعه و به خصوص ایران هدف پژوهش حاضر ارائهی الگویی در جهت ارتقای رابطهی دانشگاه با صنعت طراحی شده است. برای دستیابی به مدلی دقیق و عمیق، روش نظریه دادهبنیاد مورد استفاده قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر اساتید دانشگاهی بودند که آگاهی مناسبی از مشکلات موجود در روابط میان دانشگاه و صنعت و همچنین تخصص و پستهای صنعتی و دانشگاهی مهمی داشتهاند که بر اساس روش نمونه گیری غیر احتمالی گلوله برفی تعداد 19 نفر انتخاب و با استفاده مصاحبه نیمه ساختار یافته به تحلیل شاخص های موثر پرداخته شد. در نهایت نیز با استفاده از این نتیجهگیریهای به دست آمده از مصاحبهی خبرگان این حوزه، الگویی در راستای ارتقای روابط دانشگاه و صنعت طراحی و توسعهیافته است. مقولهی محوری مطالعهی حاضر، ضعیف بودن ارتباط دانشگاه با صنعت بوده است که پس از شناسایی عوامل علی در سه دسته صنعتی ، دانشگاهی و مشترک، راهکارها و استراتژیهای نهایی در پنج قالب دولتی، دانشگاهی، صنعتی، الگوگیری و توسعهی نهادهای مستقل تدوینشده و نهایتا راهکارهایی در جهت بهبود رابطه صنعت و دانشگاه ارائه گردید.
کلید واژگان
دانشگاهصنعت
نظریهی داده بنیاد
مدیریت و برنامه ریزی راهبردی
شماره نشریه
43تاریخ نشر
2020-09-221399-07-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشگاه شهید بهشتیدانشگاه شهید بهشتی
دانشکاه شهید بهشتی
دانشگاه تهران
شاپا
2228-68532676-6744



