• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 11, شماره 41
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 11, شماره 41
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و دسته‌بندی چالشهای حرکت استراتژیک محصول محوری به خدمات محوری در شرکت‌های تولیدکننده

    (ندگان)پدیدآور
    مفاخری, خدیجهسعیدنیا, حمیدرضابدیع زاده, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    810.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مستخرج از پایان نامه
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه شرکت­های تولیدی، تلاش می‌کنند با استفاده از راه‌‌حل­های یکپارچه ‌خدمات-محصول ‌ترکیبی، موقعیت راهبردی خود را نزد مشتریان، بازتعریف نمایند تا از مزایای ارائه خدمات دوره عمر محصول، بهره‌مند شوند. هدف پژوهش، معرفی پدیده خدمات ‌محوری و ارائه روشی جهت شناسایی و دسته‌بندی چالش­های اتخاذ استراتژی خدمات‌ محوری در صنعت تولید تجهیزات سنگین است. برای جمع‌آوری داده‌ها، از مصاحبه‌های نیمه‌ساختار یافته با 13 نفر از خبرگان صنعت و جهت تحلیل داده­ها و استخراج نتایج، از روش تحلیل مضمون، استفاده شده است. با توجه به ناشناخته بودن فرآیند خدمات محوری در شرکت­های داخلی و ضرورت ایجاد یک منبع دانشی غنی، یک مطالعه ساختارمند از مبانی نظری پژوهش انجام و با استفاده از روش تحلیل تم، یک ساختار اولیه از چالش­ها مشتمل بر373 نکته کلیدی، 41 تم فرعی و 9 تم اصلی ایجاد شد، که در مصاحبه و تحلیل نتایج، مورد استفاده قرار گرفت. نتایج مصاحبه­ها، بیانگر الگویی با 262 نکته کلیدی، 44 تم فرعی و 10 تم اصلی از چالش­های توسعه خدمات‌ محوری در صنعت تولید است. چالش­های اصلی شامل: فرهنگ خدمات، مدیریت مشتری، انواع محصول-خدمت قابل ارائه، ارزش، قراردادها، سیستم تحویل خدمات، شبکه تأمین، مدیریت ریسک و تغییرات محیط اقتصادی است.
    کلید واژگان
    خدماتی شدن تولیدکنندگان
    سیستم‌های محصول-خدمت
    خدمات محوری
    چالش‌ها

    شماره نشریه
    41
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی- دانشگاه آزاد-واحد علو م و تحقیقات تهران
    انشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    دانشکده مدیریت-دانشگاه آزاد اسلامی-واحد قزوین

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_99179.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/186850

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب