دوره 10, شماره 39

 

ارسال های اخیر

  • نظریة دی: دانایی و یقین-1 

    پدیدآور نامشخص (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2019-11-22)

  • تدوین و اولویت‌بندی راهبردهای توسعه گردشگری 

    گودرزی, مجید (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2019-11-22)
    بسیاری از برنامه­ریزان و سیاست­گذاران توسعه از صنعت گردشگری به مثابه رکن اصلی توسعه پایدار یاد می­کنند که با برنامه­ریزی اصولی و مناسب و شناسایی فرصت­ها و محدودیت­های گردشگری نقش مؤثری در توسعه روابط و مناسبات اقتصادی و ...

  • طراحی الگوی شاخص‌های راهبردی کیفیت آموزش مراکز علمی کاربردی 

    شکری, ناصر؛ صلواتی, عادل؛ حسنی, رفیق (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2019-11-22)
    هدف پژوهش حاضر ارائه الگویی راهبردی برای ارتقای کیفیت آموزش مراکز آموزش علمی-کاربردی استان کردستان است. روش پژوهش کمی-کیفی (آمیخته) است. جامعه آماری در بخش کیفی تحقیق شامل مدیران، سیاست‌گذاران، صاحب‌نظران و اساتید دانشگاهی ...

  • تأثیر رهبری اصیل درک‌ شده بر بدبینی سازمانی و توانمندسازی ساختاری 

    حسن زاده, محمد صادق؛ موذن جمشیدی, میرهادی؛ مشرقی, مجید (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2019-11-22)
    بدبینی سازمانی از رفتارهای سازمانی منفی منبعث از در دست نداشتن اطلاعات لازم در سازمان است. رهبری اصیل از رویکردهای رهبری اخلاقی است که منجر به بهبود توانمندی کارکنان و کاهش دیدگاه­های مخرب سازمانی می­شود. هدف از انجام پژوهش ...

  • راهبردهای توسعه علوم و فناوری‌های پزشکی بازساختی در ایران 

    کرامتی, حسام؛ حسنی, مسعود؛ کازرونی, حنیف؛ حسن پور, حسین؛ محمدخانی غیاثوند, حسین (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2019-11-22)
    سیاست­گذاری برای توسعه علوم و فناوری‌های نوین نیازمند درک صحیحی از وضعیت موجود با توجه به شرایط خاص کشور است. پزشکی بازساختی نیز از این امر مستثنی نیست. هدف این مقاله پیشنهاد راهبردهایی برای توسعه علم و فناوری در حوزه پزشکی ...

  • الگویابی ارزش‌آفرینی برند در برندگرایی با تأکید بر کیفیت خدمات 

    میرجوادی, سید محمد؛ سعیدنیا, حمیدرضا؛ َعابدی, احسان (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2019-11-22)
    هدف مقاله، الگویابی ارزش‌آفرینی برند در برند گرایی با تأکید بر کیفیت خدمات است. پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی و به‌صورت کیفی- کمی است. در جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل‌و بررسی آن‌ها، در مرحله اول (روش کیفی) از روش نظریه زمینه‌ای ...

  • طراحی و اعتباریابی مدل اجرای استراتژی در بانک‌های تجاری ایران 

    حقیقی کفاش, مهدی؛ جلالی, محسن؛ ابراهیمی, مهدی؛ خاشعی, وحید (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2019-11-22)
    اجرای استراتژی از مهم­ترین مراحل مدیریت استراتژیک است. با این حال به اجرا در مقایسه با تدوین کمتر پرداخته شده است. هدف مقاله، تبیین مدل کاربردی اجرای استراتژی در بانک­های تجاری است که شامل شناسایی، اولویت­بندی متغیر­های ...

  • بررسی نقش رهبری تحول‌آفرین و تفکر استراتژیک بر توسعه محصولات جدید 

    سلیمی, غلامرضا؛ طهماسبی آقبلاغی, داریوش؛ فرمهینی فراهانی, امیر حسین (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2019-11-22)
    با شدت یافتن تغییرات فناورانه و کاهش چرخه­ زندگی محصول شرکت­ها با افزایش فشار بر توسعه­ محصول جدید مواجه شده‌اند. از این ‌رو سازمان‌ها نیازمند روش‌های نوینی برای توسعه محصولات خود هستند تا آنها را در کوران رقابت با رقبای ...

  • عوامل قانون‌گریزی و دسته‌بندی سیاست‌های قانون‌گذاری بر اساس سیاست‌های ابلاغی 

    علی احمدی جشفقانی, حسین (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2019-11-22)
    بر اساس اسناد بالادستی در جمهوری اسلامی ایران، قانون ریشه در شریعت دارد و قانون‌گریزی یک فساد آشکار در جامعه است. در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، 17 بند از سیاست‌های قانون‌گذاری، پس از تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام به قوای ...

  • منابع رشد بهره‌وری، عوامل مؤثر و رقابت در بازار جذب سپرده بانک‌های تجاری ایران 

    خواجوی, شکراله؛ غیوری مقدم, علی؛ نعمت الهی, زعیمه (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2019-11-22)
    هدف پژوهش حاضر ارزیابی تغییرات بهره­وری بانک­های تجاری ایران و بررسی عوامل مؤثر بر آن است. به منظور اندازه­گیری تغییرات بهره­وری، از شاخص مالم­کوئیست و روش تحلیل پوششی داده­ها و  به منظور بررسی عوامل مؤثر بر آن، از رگرسیون ...