نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیحیی زاده فر, محمودfa_IR
dc.contributor.authorشبابی, هومنfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده ثانی, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:49:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:49:01Z
dc.date.available1399-07-09T00:49:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:49:01Z
dc.date.issued2016-06-21en_US
dc.date.issued1395-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-12en_US
dc.date.submitted1398-02-22fa_IR
dc.identifier.citationیحیی زاده فر, محمود, شبابی, هومن, علیزاده ثانی, محسن. (1395). نقش سیاست گذاری نوآوری در جذب شرکت ها به صنایع خلاق: بررسی حوزه خاورمیانه و مقایسه آن با سایر کشورهای منتخب. سیاست علم و فناوری, 8(2), 17-31.fa_IR
dc.identifier.issn0840-2008
dc.identifier.urihttp://jstp.nrisp.ac.ir/article_13655.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/186110
dc.description.abstractرشد سریع صنایع خلاق طی سالیان اخیر موجب شده تا بسیاری از کشورهای توسعه یافته جایگاه ویژه ای را برای این صنایع در اقتصاد خود در نظر گیرند. هدف مقاله حاضر، بررسی نقش سیاست گذاری نوآوری در ورود شرکت ها به صنایع خلاق با بهره گیری از عوامل سیاستی سه گانه موثر در ورود شرکت ها به این صنایع (عوامل ارتباطی، مالی و اداری) می باشد. برای این منظور از رگرسیون پانل بهره گرفته شده و به ترتیب از اثرات خارجی شبکه، سودآوری بانک ها و تعداد رویه های راه اندازی به عنوان معیار سنجش عوامل ارتباطی، مالی و اداری در کشورهای حوزه خاورمیانه و کشورهای منتخب حوزه آسیا، اروپا، آمریکا و اقیانوسیه استفاده شده است. نتایج به دست آمده ارتباط مثبت و معنادار اثرات خارجی شبکه و نیز سودآوری بانک ها و همچنین رابطه منفی و معنادار تعداد رویه های راه اندازی را با ورود شرکت ها به صنایع خلاق نشان می دهد. نتایج پژوهش حاضر راهگشای سیاست گذاران در هدایت شرکت ها به سمت صنایع خلاق می باشد.fa_IR
dc.format.extent431
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات سیاست علمی کشورfa_IR
dc.relation.ispartofسیاست علم و فناوریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Science and Technology Policyen_US
dc.subjectسیاست گذاری نوآوریfa_IR
dc.subjectصنایع خلاقfa_IR
dc.subjectاقتصاد خلاقfa_IR
dc.subjectاثرات خارجیfa_IR
dc.subjectبازار وامfa_IR
dc.titleنقش سیاست گذاری نوآوری در جذب شرکت ها به صنایع خلاق: بررسی حوزه خاورمیانه و مقایسه آن با سایر کشورهای منتخبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری سیاست گذاری علم و فناوری دانشگاه مازندران و مربی موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی -غیر دولتی راه دانش بابلfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage17
dc.citation.epage31
nlai.contributor.orcid0000-0002-2601-7842


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد