• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه جامعه شناسی جوانان
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه جامعه شناسی جوانان
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    انگاره‌ی مردم ارمنستان از ایران به عنوان یک مقصد گردشگری

    (ندگان)پدیدآور
    تاج‌زاده نمین, ابوالفضلقضاریان, گریگورتاج زاده نمین, آیدین
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    انگاره از یک مقصد بر روی فرایند تصمیم‌گیری گردشگر، انتخاب مقصد و رفتار گردشگر در مقصد تأثیرگذار است. به همین دلیل برای طراحی یک راهبرد مؤثر بازاریابی، داشتن ارزیابی دقیق از انگاره امری ضروری است، در این صورت است که یک مقصد گردشگری توانایی خلق محصولی متناسب با انتظارات واقعی گردشگر را دارا              می باشد و تضمین‌‌کننده‌ی رشد گردشگری در بازار هدف انتخاب شده خواهد بود. این تحقیق برای تعیین و ارزیابی انگاره‌ی ایران به عنوان یک مقصد گردشگر و تشخیص تمایز بین ایران و کشورهای عربی از نگاه مردم شهر ایروان (پایتخت کشور ارمنستان) صورت گرفته است.هدف اولیه‌ی این تحقیق عبارت است از این که بدانیم مردم ارمنستان در مورد ایران چگونه می‌اندیشند و انگاره‌ی ایران را در ذهن خود چگونه ترسیم کرده‌اند و ثانیاً آیا مردم ارمنستان بین ایران و کشورهای عربی منطقه تمایز قائل هستند یا خیر. در این مقاله، با بهره‌گیری از پژوهش های موجود مربوط به انگاره‌ی مقصد گردشگری، ابتدا مفاهیم و رویکردهای انگاره توضیح داده شده‌است، سپس برای ترسیم انگاره‌ی مردم ارمنستان از ایران از مدل سه بعدی اکتنر و ریچی استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که انگاره‌های  که مردم شهر ایروان از ایران  به عنوان مقصد گردشگری دارند مثبت است. آنان  احساس خوشایند و مطلوبی نسبت به ایران دارند و آن را مقصدی جذّاب برای گردشگری محسوب می‌کنند و هدف اصلی آنان برای سفر، دیدار از جاذبه‌های ایران است.
    کلید واژگان
    ابعاد یک انگاره‌ی گردشگری
    انگاره‌ی مقصد گردشگری
    بازاریابی گردشگری
    مدل اکتنر و ریچی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2011-08-23
    1390-06-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
    کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی
    دانشجوی دکتری بازاریابی دانشگاه تکزاس دالاس

    URI
    http://jsy.journals.umz.ac.ir/article_268.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185954

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب