نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگندم کار, پریشادfa_IR
dc.contributor.authorنادری, فرحfa_IR
dc.contributor.authorسواری, کریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:47:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:47:34Z
dc.date.available1399-07-09T00:47:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:47:34Z
dc.date.issued2013-09-23en_US
dc.date.issued1392-07-01fa_IR
dc.date.submitted2014-07-18en_US
dc.date.submitted1393-04-27fa_IR
dc.identifier.citationگندم کار, پریشاد, نادری, فرح, سواری, کریم. (1392). اثربخشی آموزش راهبردهای مقابله‏ای بر انعطاف‏ پذیری‏ کنشی و سلامت دانش ‏آموزان دختر. اندیشه و رفتار در روان شناسی بالینی, 8(29), 57-66.fa_IR
dc.identifier.issn2008-0824
dc.identifier.urihttps://jtbcp.riau.ac.ir/article_23.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185581
dc.description.abstractمهارت‏های مقابله‏ای، یکی از مولفه‏های مهم سلامت ی و چگونگی واکنش انسان در برابر مسایل و مشکلات زندگی است و از این رو با انعطاف‏پذیری‎کنشی و سلامت ، ارتباط دارد. هدف پژوهش حاضر،  بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای مقابله‏ای بر انعطاف‏ پذیری‏ کنشی و سلامت  دانش آموزان دختر بود. بدین منظور، طی یک مطالعه ی نیمه آزمایشی با استفاده از روش پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه، 42 نفر از دانش آموزان دختر شهر آبادان، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله‏ای انتخاب و از نظر انعطاف‏پذیری‏کنشی و سلامت ، مورد آزمون قرار گرفتند. سپس آموزش راهبردهای مقابله ای به مدت 8 جلسه ی 90 دقیقه ای به گروه آزمایش ارایه شد و هر دو گروه مجددا از نظر انعطاف‏پذیری‏کنشی و سلامت ، مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان دهنده‏ی آن بود که یادگیری راهبردهای مقابله‏ای،  بر انعطاف‏پذیری‏کنشی و سلامت  دانش‏آموزان تاثیر داشته و موجب بهبود آن شده است. نتایج آزمون پیگیری در گروه آزمایش و گواه نیز دوام این تاثیرات را نشان داد. بنابراین، می توان گفت که آموزش راهبردهای مقابله‏ای می‏تواند قدرت مقابله با فشار و تحمل تهدیدها و فشارهای درونی و بیرونی و روش‎های حفظ آرامش در شرایط تهدید‏آمیز را به افراد یاد داده و آستانه‎ی تحمل آنها را در برابر تهدیدها و فشارها بیافزایدfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه و رفتار در روان شناسی بالینیfa_IR
dc.relation.ispartofThoughts and Behavior in Clinical Psychologyen_US
dc.subjectراهبردهای مقابله ایfa_IR
dc.subjectانعطاف پذیری کنشیfa_IR
dc.subjectبهداشت روانیfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش راهبردهای مقابله‏ای بر انعطاف‏ پذیری‏ کنشی و سلامت دانش ‏آموزان دخترfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدپارتمان مشاوره، واحد علوم و تحقیقات خوزستان، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدپارتمان روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان، اهواز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue29
dc.citation.spage57
dc.citation.epage66


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد