بررسی رضایت دانشجویان کارشناسی ارشد از سبکهای نظارتی و تعاملی استادان راهنما
(ندگان)پدیدآور
آراسته, حمیدرضاسعیدی, یاسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تدوین پایاننامه یکی از مهمترین بخشهای آموزش در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها است. پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان رضایت دانشجویان کارشناسی ارشد از سبکهای نظارتی و تعاملی استادان راهنما انجام شد. روش پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی بود. جامعهی آماری را کلیه دانشجویان دکتری ورودی سال تحصیلی 92-91 و 93-92 دختر و پسر رشتههای علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی دانشگاههای دولتی شهر تهران که در دو سال اخیر از پایاننامه کارشناسی ارشد خود دفاع نموده بودند تشکیل داد (3092N= ). با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران 342 نفر بهعنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامهی محققساخته استفاده شد. روایی پرسشنامه از طریق متخصصان به دست آمد و پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ سنجیده شد که ضریب 872/0 نشان از سطح قابل قبول ابزار تحقیق بود. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آزمون t تک نمونهای استفاده شد. بر اساس نتایج بهدست آمده، دانشجویان از هیچیک از سبکهای نظارتی استادان راهنما رضایت نداشتند. در رابطه با سبکهای تعاملی نیز، دانشجویان سبک تعاملی افقی را بهعنوان مهمترین سبک تعاملی برگزیدند. در خصوص سبکهای نظارتی، استفاده از سبکهای تلفیقی و در خصوص سبکهای تعاملی، استفاده از سبک افقی و سبک مثبت و پویا به استادان راهنما پیشنهاد میشود.
کلید واژگان
آموزشرضایت دانشجویان کارشناسی ارشد
سبکهای نظارتی و تعاملی استادان راهنما
دانشگاه
جامعه شناسی فناوری آموزش
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-06-211395-04-01
ناشر
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University
سازمان پدید آورنده
دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی تهران، تهران، ایراندانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی تهران، تهران، ایران
شاپا
2008-04412345-5462




