• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 10, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 10, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیلی بر روش‌شناسی و زمینه‌ی اجرایی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی

    (ندگان)پدیدآور
    زندی, طالبمهدوی نسب, یوسففردانش, هاشماحمدی, روشن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.163 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در پژوهش حاضر به تحلیل پایان­نامه‌های کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی از منظر روش‌شناسی و زمینه­ی اجرایی پژوهش پرداخته شد. روش پژوهش مورد استفاده روش تحلیل محتوا و جامعه پژوهش حاضر تمامی پایان نامه­های کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه‌های دولتی ایران شامل 279 پایان‌­نامه کارشناسی ارشد دانشگاه‌های علامه طباطبایی، خوارزمی و اراک  می‌باشد. در این پژوهش کل جامعه مورد پژوهش به عنوان نمونه انتخاب گردید. نتایج نشان‌داد که پایان نامه‌های تکنولوژی آموزشی از لحاظ روش‌شناختی بیشتر متکی بر روش‌های کمّی به خصوص روش‌های آزمایشی، پیمایشی، همبستگی و تحلیل محتوا بود. بنابراین بیشتر این پایان‌نامه‌ها در چهارچوب پارادایم اثبات گرایی انجام شده‌اند. تحلیل زمینه اجرایی پژوهش نیز بیان‌گر این بود که اکثر پژوهش‌ها در دانشگاه و مقاطع مختلف آموزش و پرورش به اجرا درآمده و زمینه‌هایی مانند صنعت و کسب و کار به ندرت مورد توجه بوده‌اند.
    کلید واژگان
    تکنولوژی آموزشی
    روش‌شناسی پژوهش
    رویکرد پژوهشی
    پارادایم پژوهش
    روانشناسی فناوری آموزش

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    تکنولوژی آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
    تکنولوژی آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
    تکنولوژی آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
    تکنولوژی آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/tej.2016.538
    http://jte.sru.ac.ir/article_538.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185450

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب