• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 13, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 13, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مرور و بررسی پژوهش های حوزه بازی وارسازی در آموزش الکترونیکی

    (ندگان)پدیدآور
    بتولی, زهرافهیم نیا, فاطمهنقشینه, نادرمیرحسینی, فخرالسادات
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.274 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله مروری
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    باوجود ظهور و پیشرفت فناوریهای نوین و به دنبال آن تغییر روش زندگی در دهه‌های اخیر، سیستم‌های آموزش همان روش آموزش سنتی خود را حفظ کرده و خود را مطابق با ویژگیهای نسل دیجیتال تغییر نداده‌اند. این در حالی است که ویژگیهای اهالی دیجیتال بر روش‌های یاددهی-یادگیری آنها نیز مؤثر بوده است. یکی از جدیدترین تحولات رخ‌داده در حیطه فناوریهای نوین، بازی‌وارکردن محیط های آموزشی است. این پژوهش با هدف مرور مقاله‌های قلمرو «بازیوارسازی در یادگیری الکترونیکی»، ارائه طرحی کلی از موضوعهای مورد پژوهش بررسی اثربخشی آن در آموزش انجام شده است. بعد از جستجو در پایگاههای اطلاعاتی معتبر باواژگان کلیدی مرتبط و براساس معیارهای ورودی، 60 مقاله مناسب بررسی دراین مطالعه انتخاب شد.درادامه مقاله های منتخب به لحاظ جامعه پژوهش، تعداد عناصر بازی مورداستفاده، عناصر بازی مورداستفاده، دوره های آموزشی بازی‌وارشده و موضوع مقالات تحلیل شد. اثربخشی بازی‌وارسازی بر مشارکت، یادگیری، انگیزه، اضطراب، ارزیابی همتایان، همکاری متقابل، بهینه‌سازی وبسایت آموزشی، کاهش هزینه و بارکاری اساتید از جمله حوزه‌های موضوعی این مقالات بود. زبانهای برنامه‌نویسی و زبان انگلیسی از جمله بیشترین دورههای آموزشی بازیوار شده بود. عنصر بازی امتیاز، تابلو امتیاز، نشان، سطوح، چالش و بازخورد بیشتر از سایر عناصر مورد استفاده قرار گرفته بودند. نتایج حاکی از اثربخشی محیط‌های آموزشی بازی‌وارشده بر افزایش یادگیری، مشارکت و انگیزه فراگیران است.
    کلید واژگان
    بازی وارسازی
    یادگیری الکترونیکی
    عناصر بازی
    یادگیری
    انگیزه
    بازی های رایانه ای آموزشی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-06-22
    1398-04-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه تهران، تهران، ایران
    گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    گروه هوشبری، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، کاشان، ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.3550.1893
    http://jte.sru.ac.ir/article_870.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185438

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب