| dc.contributor.author | سربلند, خیراله | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:47:07Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:47:07Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:47:07Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:47:07Z | |
| dc.date.issued | 2019-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-01-26 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-11-06 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سربلند, خیراله. (1398). ارائه مدل یادگیری الکترونیک بر رضایت مندی اساتید از یادگیری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل. فناوری آموزش, 13(2), 603-614. doi: 10.22061/jte.2018.3281.1837 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-0441 | |
| dc.identifier.issn | 2345-5462 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.3281.1837 | |
| dc.identifier.uri | http://jte.sru.ac.ir/article_860.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185418 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر ارائه مدل یادگیری الکترونیک بر رضایتمندی اساتید از یادگیری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل است. تحقیق حاضر در دو مرحله پیمایشی و دلفی انجام شد. جامعۀ آماری تحقیق را در مرحلۀ اول، اساتید حقالتدریس و اعضای هیات علمی و در مرحلۀ دوم، اعضای هیات علمی رشتۀ مدیریت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تشکیل میدادند تعداد نمونه در مرحلۀ اول 136 نفر و در مرحلۀ دوم 20 نفر بودند. روش نمونهگیری در مرحلۀ اول، تصادفی طبقهای و در مرحلۀ دوم، مبتنی بر هدف بود. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامۀ محققساخته یادگیری الکترونیکی بود. تجزیه و تحلیل دادهها از روش مدل اندازهگیری ساختاری (تحلیل عاملی تأییدی) و برای تعیین یادگیری الکترونیکی از روش سه دورهای دلفی استفاده شد. یافتههای تحقیق شامل 77 متغیّر آشکار و 8 مفهوم اساسی (زیرساختهای فناوری اطلاعات، کیفیت سیستم آموزشی، خودیادگیری، حمایت از یادگیرندگان، شناسایی و ثبت نیازهای آموزشی، مدیریت ارزشها، مواد آموزشی، آموزش مبتنی بر جامعه) بود در مرحلۀ اول، برازش مدل تأیید شد و نشان داد که سازهها در سطح رضایتبخش روایی قرار دارند. در مرحلۀ دوم؛ کیفیت سیستم آموزشی، زیرساختهای فناوری اطلاعات، خودیادگیری و حمایت از یادگیرندگان، به عنوان ابعاد یادگیری الکترونیکی شناسایی شدند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1184 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR |
| dc.publisher | Shahid Rajaee Teacher Training University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فناوری آموزش | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Technology of Education Journal (TEJ) | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.3281.1837 | |
| dc.subject | یادگیری الکترونیک | fa_IR |
| dc.subject | رضایت مندی | fa_IR |
| dc.subject | اعضای هیات علمی | fa_IR |
| dc.subject | سیستم آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی | fa_IR |
| dc.subject | اموزش الکترونیکی- مجازی | fa_IR |
| dc.title | ارائه مدل یادگیری الکترونیک بر رضایت مندی اساتید از یادگیری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مدیریت، واحد پارسآباد مغان، دانشگاه آزاد اسلامی، پارسآباد مغان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 603 | |
| dc.citation.epage | 614 | |