نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسربلند, خیرالهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:47:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:47:07Z
dc.date.available1399-07-09T00:47:07Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:47:07Z
dc.date.issued2019-03-21en_US
dc.date.issued1398-01-01fa_IR
dc.date.submitted2018-01-26en_US
dc.date.submitted1396-11-06fa_IR
dc.identifier.citationسربلند, خیراله. (1398). ارائه مدل یادگیری الکترونیک بر رضایت مندی اساتید از یادگیری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل. فناوری آموزش, 13(2), 603-614. doi: 10.22061/jte.2018.3281.1837fa_IR
dc.identifier.issn2008-0441
dc.identifier.issn2345-5462
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.3281.1837
dc.identifier.urihttp://jte.sru.ac.ir/article_860.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185418
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر ارائه مدل یادگیری الکترونیک بر رضایت‌مندی اساتید از یادگیری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل است. تحقیق حاضر در دو مرحله پیمایشی و دلفی انجام شد. جامعۀ آماری تحقیق را در مرحلۀ اول، اساتید حق‌التدریس و اعضای هیات علمی و در مرحلۀ دوم، اعضای هیات علمی رشتۀ مدیریت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تشکیل می‌دادند تعداد نمونه در مرحلۀ اول 136 نفر و در مرحلۀ دوم 20 نفر بودند. روش نمونه‌گیری در مرحلۀ اول، تصادفی طبقه‌ای و در مرحلۀ دوم، مبتنی بر هدف بود. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامۀ محقق‌‌ساخته یادگیری الکترونیکی بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش مدل اندازه‌گیری ساختاری (تحلیل عاملی تأییدی) و برای تعیین یادگیری الکترونیکی از روش سه دوره‌ای دلفی استفاده شد. یافته‌های تحقیق شامل 77 متغیّر آشکار و 8 مفهوم اساسی (زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، کیفیت سیستم آموزشی، خودیادگیری، حمایت از یادگیرندگان، شناسایی و ثبت نیازهای آموزشی، مدیریت ارزش‌ها، مواد آموزشی، آموزش مبتنی بر جامعه) بود در مرحلۀ اول، برازش مدل تأیید شد و نشان داد که سازه‌ها در سطح رضایت‌بخش روایی قرار دارند. در مرحلۀ دوم؛ کیفیت سیستم آموزشی، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، خودیادگیری و حمایت از یادگیرندگان، به عنوان ابعاد یادگیری الکترونیکی شناسایی شدند.fa_IR
dc.format.extent1184
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Teacher Training Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزشfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Education Journal (TEJ)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.3281.1837
dc.subjectیادگیری الکترونیکfa_IR
dc.subjectرضایت مندیfa_IR
dc.subjectاعضای هیات علمیfa_IR
dc.subjectسیستم آموزشیfa_IR
dc.subjectواحدهای دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.subjectاموزش الکترونیکی- مجازیfa_IR
dc.titleارائه مدل یادگیری الکترونیک بر رضایت مندی اساتید از یادگیری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت، واحد پارس‌آباد مغان، دانشگاه آزاد اسلامی، پارس‌آباد مغان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue2
dc.citation.spage603
dc.citation.epage614


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد