• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 13, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 13, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ویژگی‌ها و عناصر طراحی فضاهای باز کودکان دبستانی براساس هوش هیجانی در فرآیند یادگیری از دیدگاه متخصصان

    (ندگان)پدیدآور
    شمس دولت آبادی, حسنی ساداتمظفر, فرهنگملک, نیلوفرصالح صدق پور, بهرام
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1016.کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش ارائه اصول طراحی برای فضاهای باز مدرسه در دبستان مبتنی بر افزایش هوشمندی‌هیجانی و فرآیند یادگیری است. پژوهش بر روش تحقیق کیفی-کمی و استفاده از روش پیمایش اکتشافی دلفی استوار است. مرحله اول تحقیق، مصاحبه باز پاسخ با متخصیص در رشته‌های معماری و روانشناسی در حوزه‌ی هوش‌هیجانی را در‌‌‌‌‌‌‌‌برمی‌گیرد، ‌‌‌‌‌سپس با کمک تکنیک کدگذاری باز و محوری و تشکیل جدول هدف-محتوی، پرسشنامه‌ی محقق ساخت شکل می‌گیرد که طی دو مرحله توسط متخصصان تکمیل شده است. نمونه‌گیری با استفاده از روش شبکه‌ای (گلوله برفی) و حجم نمونه با اشباع نظری که 17 نفر از متخصصین را شامل می‌شود، صورت‌‌گرفته است. در‌نهایت، نتایج براساس تحلیل عامل Qاستخراج شده است. تأثیرگذارترین عوامل بر هوشمندی‌هیجانی در فرآیند یادگیری کودکان عبارتند از؛ ابعاد فردی، اجتماعی، کالبدی، طراحی، مشارکت کودکان در طراحی و روانشناسی محیط بر فضاهای باز مدرسه در دوران ابتدایی..
    کلید واژگان
    هوش
    خودشکوفایی و فضا
    EI در مدرسه
    یادگیری محیطی
    معماری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-03-21
    1398-01-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    گروه معماری، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر‌ اصفهان، اصفهان، ایران
    گروه معماری، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران
    گروه معماری، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان، ایران
    گروه علوم تربیتی، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تریبت دبیر شهید رجائی، تهران، ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.3760.1935
    http://jte.sru.ac.ir/article_914.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185404

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب