• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 13, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 13, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نگرش معلمان ایرانی زبان انگلیسی پیرامون مفهوم جهانی-بومی سازی از طریق پرسشنامه ی ابداعی

    (ندگان)پدیدآور
    سلیمی, اسمعیل علیصفرزاده, محمد میثم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.203 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مطالعه حاضر با هدف بررسی نگرش معلمان ایرانی زبان انگلیسی پیرامون پدیده جهانی-بومی‌سازی آموزش زبان از طریق پرسش‌نامه‌ی ابداعی برای نخستین بار صورت پذیرفت. شرکت کنندگان در مطالعه معلمان زبانی بودند که دارای پیشینه تحصیلاتی، سن، تجربه تدریس و جنسیت های متفاوت بودند. این مطالعه در دو مرحله انجام گرفت که در مرحله اول یک پرسش‌نامه طراحی و ساخته شد. در مرحله دوم مطالعه، پرسش‌نامه ابداعی به منظور جمع-آوری اطلاعات درباره نگرش معلمان به‌کار گرفته شد و روش تحلیل آماری توصیفی برای تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج حاصل از اطلاعات به‌دست آمده از پرسش‌نامه نشان داد که معلمان معتقدند که دیگر انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی تنها گونه‌های انگلیسی نیستند. گونه‌های مختلفی از زبان انگلیسی نیز وجود دارند که متناسب با نیازهای جهانی-بومی کاربران آنها دارای رشد مستقل و ویژگی‌های خاص خود هستند. همچنین معلمان بر این باورند که در فرآیند جهانی-بومی‌سازی می‌بایست نیازهای جهانی و بومی پوشش داده شوند. نکته مهم دیگر اینکه معلمان بر این باورند که آموزش زبان نباید تنها منعکس کننده فرهنگ و گونه‌ی زبانی انگلیسی‌زبانان باشد. یافته های حاصل از این تحقیق با کمک به معلمان در یافتن نقش واقعی و حرفه‌ای خود در آموزش زبان، بینش مناسب-تری را در طرح برنامه‌های آموزشی برای بافت ایران به دست می‌دهد.
    کلید واژگان
    جهانی- بومی سازی
    آموزش زبان
    ادراک معلم
    پرسش نامه
    روایی و پایایی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-03-21
    1398-01-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره) ، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، تهران، ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.3404.1865
    http://jte.sru.ac.ir/article_876.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185403

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب