آموزش نظری و تجربی جداسازی خطاهای غیرخطی در سامانههای اندازهگیری
(ندگان)پدیدآور
علیائی, سعیدحامدی, سمانهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از مباحث پیچیده در ساختارهای تداخلسنج هتروداین و هموداین و نیز روش آموزش آن، نحوه تشخیص تعداد دورههای سیگنال خطا در یک جابهجایی کامل است. با در نظر گرفتن نوع و تعداد عوامل تأثیرگذار بر خطاهای سامانه مورد نظر، ممکن است به ازای یک جابهجایی کامل، چند دوره مختلف در سیگنال خطا بهوجود آید. در محیط آزمایشگاه، کلیه عوامل تأثیرگذار بر خطا وجود داشته و جداسازی آنها از هم امکانپذیر نیست؛ از اینرو، به منظور ایجاد درک مناسب برای کاربر، لازم است به صورت منفرد و سپس ترکیبی از عوامل ایجاد کننده خطا، دوره تناوب خطا مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. از سوی دیگر، ایجاد چیدمان مناسب از تداخلسنجی هتروداین در محیط آزمایشگاه نیاز به آموزش عملی مدرس محور خواهد داشت تا بتوان دورههای مختلف ایجاد خطا را در آن بررسی کرد. در این مقاله با تشریح ساختارهای عملی ذکرشده، به نحوه آموزش در مشاهده خطای غیرخطی خواهیم پرداخت. این آموزش بر پایه محاسبات نظری و سپس مشاهدات عملی به صورت مدرس محور خواهد بود.
کلید واژگان
تداخلسنج لیزریخطای غیرخطی
هموداین
هتروداین
آموزش علوم
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2011-09-231390-07-01
ناشر
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، آزمایشگاه تحقیقاتی نانوفوتونیک و اپتوالکترونیک،تهران،ایراندانشکده مهندسی برق، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی،تهران،ایران
شاپا
2008-04412345-5462




