اولویت استفاده از وب 2 در فرآیندهای مدیریت دانش شخصی در آموزش مجازی
(ندگان)پدیدآور
فرشاد, رضااخوان, پیمانکریمزادگان مقدم, داودنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده: در سالهای اخیر تحولهات بنیادینی از شیوه آموزشی استاد محور، به دانشآموز/ جو محور و استفاده از مدیریت دانش شخصی در آموزش مجازی 2 صورت گرفته است. با توجه به این تحولات، در زمینه فرآیندهای مدیریت دانش شخصی 2 و ابزارهای سودمند پژوهش اندکی صورت گرفته است علاوه بر آن تحقیقات مختصری بر روی بررسی سودمندی استفاده از فرآیندها و ابزارهای مدیریت دانش شخصی 2 در آموزش مجازی 2، ارائه نشده است. پژوهش حاضر در راستای بررسی این مهم، ابتدا در مرور ادبی، به شناسایی فرآیندهای مدیریت دانش شخصی، ابزارهای وب 2 و سپس همپوشانی آن با آموزش پرداخته شده است. سپس11 نفر از متخصصین مدیریت دانش از نویسندگان مقالات ISI در سه دور، به عنوان خبره در دلفی پنل شرکت کردهاند و از میان نتایج مرور ادبیات، فرآیندها و ابزار مناسب هر کدام را انتخاب کردند. در انتها 300 نفر از دانشگران در جوامع دانشی آنلاین شناسایی و طبقهبندی شدهاند و از میان این افراد دانشگران 2 انتخاب شده و در شناسایی فرآیندها و ابزارهایی از مدیریت دانش شخصی 2 که قابل استفاده در آموزش است، پاسخهای لازم را دادهاند. ابزارهای لازم با توجه به آزمون فریدمن اولویتبندی شدند. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که جستجو و شناسایی، به دست آوردن، سازماندهی، اشتراک، خلق به عنوان فرآیندهای کلیدی و ارتباطات به عنوان ابزار شناسایی شدهاند. در هر کدام از این فرآیندها، ابزارهای متفاوت بر مبنای اولیت معرفی شدهاند.
کلید واژگان
واژگان کلیدی: مدیریت دانش شخصیوب 2
آموزش مجازی 2
مدل
ابزار
دانشافزار
اموزش الکترونیکی- مجازی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2014-06-221393-04-01
ناشر
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University
سازمان پدید آورنده
مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور، تهران،ایرانمهندسی صنایع، عضو هیأت علمی بخش صنایع دانشگاه مالک اشتر، تهران،ایران
مدیریت فناوری اطالعات عضو هیأت علمی گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطالعات، دانشگاه پیام نور تهران،ایران
شاپا
2008-04412345-5462




