• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر استفاده از برنامه چندرسانه‌ای با استفاده از الگوی کاوش‌گری در میزان یادگیری و به یادسپاری مطالب درس علوم زیستی و بهداشت

    (ندگان)پدیدآور
    نوری طرازخاکی, شهربانوآیتی, محسنخامسان, احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    743.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده: این پژوهش با هدف ساخت و آزمون چندرسانه‌ای در درس علوم زیستی و بهداشت با استفاده از الگوی کاوشگری علمی در شهر بیرجند انجام گرفت. روش به کار گرفته شده، شبه­تجربی و جامعه‏ آماری تحقیق، شامل دانش‌آموزان دوره‏ راهنمایی شهر بیرجند است. افراد نمونه شامل 40 نفر هستند که به روش خوشه­ای انتخاب و در متغیرهای معدل، سطح سواد والدین، سطح طبقه اجتماعی و اقتصادی همتاسازی شده‌اند. پیشرفت تحصیلی در سطوح پایین و بالای حیطه شناختی در پیش‌آزمون و پس‏آزمون اندازه‏گیری شد. نتایج تحلیل آزمون از طریق روش­های آماری ANOVA و اندازه‏گیری مکرر نشان داد که پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان در سطوح پایین و بالای حیطه شناختی در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه به طور معناداری بالاتر بوده است. از سوی دیگر نتایج آزمون  tنشان داد که آموزش از طریق چندرسانه‌ای آموزشی باعث افزایش میزان طول مدت یادسپاری در دانش‏‏آموزان گردیده است.
    کلید واژگان
    واژگان کلیدی: چندرسانه‌ای
    ساخت‌و‌سازگرایی
    کاوشگری علمی
    علوم‌زیستی و بهداشت
    اموزش الکترونیکی- مجازی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2014-06-22
    1393-04-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    برنامه ریزی درسی، دانشگاه پیام نور فریمان،خراسان رضوی،ایران
    گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه بیرجند،خراسان،ایران
    گروه روانشناسی ،دانشگاه بیرجند،خراسان،ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/tej.2014.92
    http://jte.sru.ac.ir/article_92.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185264

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب