هندسه گره ها و آموزش آن در مدرسه
(ندگان)پدیدآور
ریحانی, ابراهیمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هندسه اقلیدسی طی سالیان متمادی به دانش آموزان در مدارس آموزش داده شده است. ساختار های توپولوژیکی از جمله موضوعهایی هستند که چندان در هندسه مدرسه ای مورد توجه نبوده اند. گره یکی از موضوعهای مناسب برای آموزش در مدرسه است که دارای ساختاری توپولوژیک است. گره ها افزون بر آنکه ریشه در فرهنگ و تجربیات انسانی دارند، به عنوان زمینه ای نظری و کاربردی در ریاضیات، فیزیک، زیست شناسی و شیمی مطرح هستند. در این مقاله ابتدا پس از آشنایی مختصر با گره ها توضیحی برای عنوان "هندسه گره ها" بیان میشود. در قسمت اصلی مقاله در بخش اول دلایل و تحلیل ها برای انتخاب گره ها و اهمیت آموزش آن در مدرسه تشریح شده و در بخش دوم به طور فشرده طرحی پیشنهادی در مورد آموزش هندسه گره ها به دانش آموزان ارایه شده است. اجرای آزمایشی این طرح که یک از گروه دانش آموزان دوره های ابتدایی و گروهی دیگر شامل دانش آموزانی از سال سوم راهنمایی و سال اول متوسظه در آن شرکت داشته اند، نتیجه های اولیه رضایت بخشی به همراه داشته است.
کلید واژگان
آﻣﻮزش ﻫﻨﺪﺳﻪﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﻓﻀﺎﯾﯽ
ﮔﺮه ﻫﺎ
ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎی ﺗﻮﭘﻮﻟﻮژﯾﮑﯽ
آموزش علوم
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2007-06-221386-04-01
ناشر
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University
سازمان پدید آورنده
گروه ریاضی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی،تهران،ایرانشاپا
2008-04412345-5462




