نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکوشا, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorدنگ کوب, ثناءfa_IR
dc.contributor.authorبرزنونی, امیرعباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:46:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:46:34Z
dc.date.available1399-07-09T00:46:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:46:34Z
dc.date.issued2018-12-22en_US
dc.date.issued1397-10-01fa_IR
dc.date.submitted2017-11-09en_US
dc.date.submitted1396-08-18fa_IR
dc.identifier.citationکوشا, حمیدرضا, دنگ کوب, ثناء, برزنونی, امیرعباس. (1397). کاربرد فنون داده‌کاوی برای پیش‌بینی وضعیت سلامت روان دانشجویان با هدف بهبود وضعیت آموزش. فناوری آموزش, 13(1), 157-171. doi: 10.22061/jte.2018.3075.1779fa_IR
dc.identifier.issn2008-0441
dc.identifier.issn2345-5462
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.3075.1779
dc.identifier.urihttp://jte.sru.ac.ir/article_899.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185233
dc.description.abstractبهبود عملکرد دانشجویان همواره یکی از مهم‌ترین اهداف مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به شمار می‌رود. عوامل متعددی بر عملکرد مناسب دانشجویان تأثیرگذار است. علاوه بر عواملی که در حوزه آموزش و یادگیری دانشجویان است، موضوع سلامت جسمانی و روانی نیز بر نحوه عملکرد آن‌ها تأثیر می‌گذارد. به منظور تصمیم‌گیری به‌موقع و متناسب با وضعیت روانی هر دانشجو نیاز است الگوهایی در دسترس باشد تا بتوان بر اساس آن‌ها وضعیت بهداشت روان هر دانشجو پیش‌بینی شود. در این پژوهش تلاش شده با به‌کارگیری فن داده‌کاوی، وضعیت دانشجویان ورودی جدید دانشگاه، از لحاظ نیاز به مراجعه به مشاوره مورد بررسی قرار گیرد و الگوهای پنهان نهفته در مجموعه داده پایش سلامت روان دانشجویان با به‌کارگیری فنون رویکرد طبقه‌بندی استخراج گردد. فنون استفاده‌شده در این پژوهش، شامل درخت تصمیم‌، طبقه‌بندی بر اساس قانون، شبکه‌های عصبی، رگرسیون لجستیک و ماشین بردار پشتیبان می‌باشد. برای تمامی پارامترهای فنون مذکور، تنظیم انجام شده و نشان‌دهنده علائم نیاز به مشاوره با نرخ صحت 99% می‌باشد. نتایج پژوهش نشان داد: می‌توان بر اساس مدل تدوین شده، وضعیت سلامت روانی دانشجویان را پیش بینی نمود. یکی از خروجی‌های کاربرد روش درخت تصمیم، این است که اگر فردی از یک ماه گذشته تا به امروز شدیداً، احساس ناامیدی ‌کند، یا به نظر اطرافیانش فردی وسواسی باشد یا احساس کند زندگی برایش بی‌ارزش است به مشاوره احتیاج دارد.fa_IR
dc.format.extent1333
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Teacher Training Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزشfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Education Journal (TEJ)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.3075.1779
dc.subjectداده‌کاویfa_IR
dc.subjectرویکرد طبقه‌بندیfa_IR
dc.subjectپیش‌بینیfa_IR
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.subjectعلائم نیاز به مشاورهfa_IR
dc.subjectفناوری آموزش- آموزش عالیfa_IR
dc.titleکاربرد فنون داده‌کاوی برای پیش‌بینی وضعیت سلامت روان دانشجویان با هدف بهبود وضعیت آموزشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آموزشی مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آموزشی مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه صنعتی سجاد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آموزشی مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه صنعتی سجاد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue1
dc.citation.spage157
dc.citation.epage171


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد