• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 11, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 11, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    راه‌کارهای تعامل و برقراری ارتباط بین فردی در بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند

    (ندگان)پدیدآور
    سلیمانگلی, اکبردولتی, علی اکبرامین بیدختی, علی اکبر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.702 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی راه­کارهای تعامل و برقراری ارتباط بین فردی در بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند استان سمنان انجام شد. روش انجام این پژوهش از نوع روش­های تحقیق آمیخته اکتشافی است که در آن نخست بخش کیفی و سپس بخش کمی انجام ‌شده است. در بخش کیفی پژوهش، با 6 مورد مصاحبه عمیق با متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس هوشمند و 24 مورد مصاحبه نیمه هدایت‌شده با معلمان مدارس هوشمند که به روش نمونه‌گیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب‌شده بودند، انجام شد. نتایج حاصل از تحلیل محتوای مصاحبه‌ها و مطالعة عمیق مبانی نظری، در قالب پرسشنامه­ای محقق­ساخته در دو بخش وضعیت مطلوب و وضعیت موجود تنظیم گردید. روایی محتوایی طبق نظر صاحب­نظران تعیین و پایایی آن نیز از طریق آلفای کرونباخ در بخش وضعیت مطلوب 85/0 و در بخش وضعیت موجود 89/0 به دست آمد. در بخش کمی، پرسشنامه پژوهش توسط 310 نفر از معلمان و مدیران در سال 1394 که به روش نمونه‌گیری طبقه­ای انتخاب‌شده بودند، تکمیل شد. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده­ها نیز از آزمون­ آماری ویلکاکسون در سطح معناداری 05/0 با بهره‌گیری از نرم‌افزار SPSS نسخة 22 استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که راه­کار «اتصال مدرسه به شبکة اینترانت ملی و ایجاد شبکه داخلی مدرسه»، دارای بیشترین اهمیت و رتبة اول، «تجهیز کارگاه رایانه از mini PC, class mate, thin client و یا lap top متصل به شبکه LAN» رتبة دوم، «ارتباط یک­پارچة رایانه‌ای با سایر مدارس» رتبة سوم، «عضویت فعال در پورتال مدارس هوشمند» رتبة چهارم را در بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند به خود اختصاص داده­اند.
    کلید واژگان
    فناوری اطلاعات و ارتباطات
    مدارس هوشمند
    فرآیند یاددهی – یادگیری
    تعامل و ارتباط بین فردی
    اموزش الکترونیکی- مجازی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-03-21
    1396-01-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
    گروه مدیریت آموزش عالی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    دانشگاه سمنان، سمنان، ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/tej.2017.630
    http://jte.sru.ac.ir/article_630.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185222

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب