نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغنی‌زاده, افسانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:46:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:46:31Z
dc.date.available1399-07-09T00:46:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:46:31Z
dc.date.issued2011-03-21en_US
dc.date.issued1390-01-01fa_IR
dc.date.submitted2010-11-25en_US
dc.date.submitted1389-09-04fa_IR
dc.identifier.citationغنی‌زاده, افسانه. (1390). بررسی رابطه بین خود تنظیمی و تفکر انتقادی معلمان زبان انگلیسی. فناوری آموزش, 5(2), 117-124. doi: 10.22061/tej.2011.292fa_IR
dc.identifier.issn2008-0441
dc.identifier.issn2345-5462
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2011.292
dc.identifier.urihttp://jte.sru.ac.ir/article_292.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185213
dc.description.abstractمطالعه حاضر به بررسی رابطه بین خود تنظیمی و تفکر انتقادی معلمان زبان انگلیسی در آموزشگاه­های زبان پرداخته است. علاوه بر این نقش سابقه تدریس در خود تنظیمی معلمان و رابطه بین سن و خود تنظیمی مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور، 92 معلم زبان انگلیسی بر اساس نمونه موجود از آموزشگاه­های مختلف زبان انگلیسی سطح مشهد انتخاب شدند. از این معلمان خواسته شد آزمون تفکر انتقادی واتسون گلیزر و پرسشنامه خود تنظیمی معلمان را تکمیل نمایند. نتایج به دست آمده از تحلیل آماری همبستگی بر روی داده­ها استدلال تئوریک مبتنی بر وجود رابطه بین تفکر انتقادی و خود تنظیمی را تأیید کرد. تحلیل­های آماری نشان داد که از میان فاکتورهای تفکر انتقادی دو عامل ارزیابی بحث و تفسیر بیشترین همبستگی را با تفکر انتقادی دارند. افزون بر آن، یافته­های تحقیق نشان داد که رابطه میان خود تنظیمی معلمان، تجربه تدریس و سن آنان نیز معنادار است.fa_IR
dc.format.extent582
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Teacher Training Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزشfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Education Journal (TEJ)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2011.292
dc.subjectتفکرانتقادیfa_IR
dc.subjectخود تنظیمیfa_IR
dc.subjectمعلمان زبان انگلیسیfa_IR
dc.subjectتجربه تدریسfa_IR
dc.subjectشایستگی حرفه ای معلمانfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین خود تنظیمی و تفکر انتقادی معلمان زبان انگلیسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه زبان‌های خارجی. دانشگاه آزاد اسلامی مشهد،مهشد،ایرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage117
dc.citation.epage124


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد