مدلسازی وب2 جهت ارتقاء آموزش اعضای هیأت علمی بالینی و دستیاران تخصصی
(ندگان)پدیدآور
آیت, سید سعیدبنان زاده, فاطمهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده: ضرورت دسترسی پزشکان به آخرین یافتهها، نیاز به مطالعه پیرامون بستری کاراتر مبتنی بر قابلیتهای فناوریهای آموزشی جدید را آشکار میسازد. در این مقاله یک مدل کاربردی به منظور بهینه سازی فرایند آموزش پزشکان ارایه شده است. این مدل مبتنی بر دانش بهدست آمده از اعضا هیأت علمی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود که از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (71/0=α) بود. یافتههای تحقیق نشان داد که در جامعه آماری مورد بررسی، روش بهینهای جهت بروز شدن اطلاعات و آموزش مداوم پزشکان وجود ندارد و برای بیش از 82% جامعه مخاطب، دسترسی به آخرین منابع علمی، با بیش از1ماه تأخیر صورت میگیرد. از سوی دیگر، از نظر 68% شرکتکنندگان، استفاده از الگوریتمهای درمانی سریعترین روش آموزش است. لذا با استفاده از نتایج بهدست آمده، مدلی پیشنهاد گردیده است که با استفاده از ابزار وب2، آموزش مداوم و سریعتر مخاطبین را امکان پذیر نماید. ارزیابی کاربردی مدل پیشنهادی از طریق متخصصان فناوری مورد تأیید قرار گرفته و اثر بخشی مدل نیز از طریق مطالعه توصیفی در جامعه مخاطب بررسی شدهاست.
کلید واژگان
واژگان کلیدی: آموزش الکترونیکیوب2
سرویس پیام کوتاه
فناوریهای جدید آموزشی
آموزش مداوم جامعه پزشکی
اموزش الکترونیکی- مجازی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-03-211393-01-01
ناشر
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University
سازمان پدید آورنده
گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطالعات، دانشگاه پیام نور،تهران،ایرانرشته مدیریت فناوری اطالعات، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه پیام نور،تهران،ایران
شاپا
2008-04412345-5462




