نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنیکخواه فرخانی, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:46:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:46:13Z
dc.date.available1399-07-09T00:46:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:46:13Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2018-08-28en_US
dc.date.submitted1397-06-06fa_IR
dc.identifier.citationنیکخواه فرخانی, زهرا. (1398). تاکسنومی رضایت دانشجویان از کیفیت خدمات ارائه شده در مدیریت آموزشی دانشگاه بجنورد. فناوری آموزش, 14(1), 97-108. doi: 10.22061/jte.2018.4050.1987fa_IR
dc.identifier.issn2008-0441
dc.identifier.issn2345-5462
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.4050.1987
dc.identifier.urihttp://jte.sru.ac.ir/article_940.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185112
dc.description.abstract<strong>پیشینه و اهداف:</strong> اولین گام اساسی برای بهبود کیفیت خدمات، شناخت انتظارات و ادراکات مشتریان از کیفیت خدمت و تعیین شکاف کیفیت خدمت و سپس اتخاذ استراتژی­های لازم برای کاهش شکاف و تامین نظر آن­ها می­باشد. در این صورت، نه تنها اولویت­گذاری آگاهانه و تخصیص منابع استراتژیک تسهیل می شود، بلکه مبنایی فراهم می­گردد تا بتوان کیفیت خدمات ارائه شده را بهبود بخشید و بر اثربخشی آن افزود. مطالعات حوزه سنجش کیفیت خدمات بیشتر بر حوزه محتوا و فرایند ایجاد کیفیت تمرکز نموده و کمترتوجهی به مطالعه تاکسنومیک در این حوزه شده است. مطالعات تاکسنومیک در حوزه کیفیت خدمات نه تنها توصیف مناسبی از گروه‌های دریافت کننده خدمت ارائه می­دهد بلکه زمینه لازم را برای مطالعات تخصصی­تر در این حوزه و نظریه پردازی در آن فراهم می‌کند. هدف این پژوهش بررسی تاکسنومیک رضایت دانشجویان از کیفیت­خدمات ارائه شده در واحد مدیریت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بجنورد بوده­است.<br /> <strong>روش‌ها‌:</strong> جامعه­آماری پژوهش را دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه بجنورد در چهار دانشکده: علوم انسانی، هنر، علوم پایه و فنی و مهندسی تشکیل داده اند که مشتمل بر 4039 نفر بوده است. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 354 نفر محاسبه گردید. برای نمونه­گیری از دانشجویان، از روش نمونه گیری طبقه­ای استفاده شد و در پایان 359 نفر از دانشجویان مورد تحلیل قرارگرفتند. ابزارگردآوری داده­هاپرسشنامه بومی­سازی شده سروکوآل بوده است. برای سنجش پایایی و روایی ابزار سنجش به ترتیب از آلفای کرونباخ و روایی­همگرا استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از تحلیل خوشه­ای K-mean بهره گرفته­شد و سه خوشه از دانشجویان با جهت گیری­های متفاوت نسبت به کیفیت­خدمات ارائه شده شناسایی گردید که با عناوین دانشجویان با جهت­گیری انفعالی، دانشجویان با جهت­گیری آرمان­گرا و دانشجویان با جهت‌گیری واقع­گرا مشخص­گردید.<br /> <strong>یافته‌ها:</strong> نتایج بیانگر آن بود که تنها 17درصد دانشجویان در گروه دانشجویان با جهت­گیری انفعالی قرارداشته و 83 درصد دانشجویان نسبت به کیفیت خدمات ارائه شده در مدیریت آموزشی دغدغه­مند هستند.<br /> <strong>نتیجه‌گیری:</strong> نتایج این پژوهش بیان­گر آن بود که رضایت دانشجویان از کیفیت ارائه خدمات در مدیریت آموزشی دانشگاه بجنورد در سطح متوسط بوده و نتایج حاصل از تاکسنومی رضایت دانشجویان نشان­دهنده وجود سه دسته از دانشجویان با سه رویکرد متفاوت نسبت به کیفیت خدمات دریافت شده بود که با عناوین دانشجویان با جهت­گیری انفعالی، دانشجویان با جهت­گیری آرمان­گرا و دانشجویان با جهت گیری واقع گرا مشخص گردیدند.fa_IR
dc.format.extent1790
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Teacher Training Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزشfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Education Journal (TEJ)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.4050.1987
dc.subjectکیفیت خدماتfa_IR
dc.subjectکیفیت خدمات آموزشیfa_IR
dc.subjectتاکسنومیfa_IR
dc.subjectرضایت از کیفیت خدماتfa_IR
dc.subjectمدل سروکوآلfa_IR
dc.subjectمدیریتfa_IR
dc.titleتاکسنومی رضایت دانشجویان از کیفیت خدمات ارائه شده در مدیریت آموزشی دانشگاه بجنوردfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue1
dc.citation.spage97
dc.citation.epage108


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد