• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بهره‏گیری معلمان علوم پایه مقاطع راهنمایی و متوسطه از فناوری ‏اطلاعات و ارتباطات

    (ندگان)پدیدآور
    آیتی, محسنرستمی, مریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    891.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف بررسی چگونگی بهره‏گیری معلمان علوم مقاطع راهنمایی و متوسطه شهر بیرجند در سال 1389 از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس طبقه‏بندی یونسکو (سطوح ظهور کننده، کاربردی، ادغامی و تحولی) انجام شده است. این پژوهش از نظر روش، توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی بوده است. جامعه پژوهش 217 نفر دبیران علوم (شامل رشته‏های زیست، شیمی، فیزیک و زمین‏شناسی) بوده و گروه نمونه 175 نفر را شامل شد که به شیوه طبقه‏ای با نسبت‏های یکسان انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسش‏نامه‏ محقق ساخته مبتنی بر طبقه بندی یونسکو جمع آوری شد. اعتبار پرسش‏نامه توسط هشت نفر از اساتید علوم تربیتی که به‏ طور تخصصی در حوزه فناوری‏اطلاعات و ارتباطات فعالیت دارند، مورد تأیید قرار گرفت و پایایی ابزار 80/0 به‏دست آمد. داده‏ها با روش خی‏دو تحلیل شدند. یافته‏ها در زمینه سطح کاربرد فناوری‏اطلاعات و ارتباطات توسط معلمان نشان داد بیشترین فراوانی مربوط به سطح کاربردی و کمترین فراوانی مربوط به سطح تحولی می‏باشد. همچنین یافته‏ها نشان می‏دهد بیشتر معلمان مورد مطالعه (5/53%) اظهار داشته‏اند که به ندرت (هفتگی) از ابزارها استفاده می‏کنند و 5/10% معلمان اعلام کرده‏اند که در بسیاری موارد از ابزارها استفاده می‏نمایند. این امر نشان دهنده میزان پایین کاربرد این ابزارها توسط معلمان است.
    کلید واژگان
    فناوری‏اطلاعات و ارتباطات
    معلمان علوم
    سطح کاربرد فناوری
    یونسکو
    فناوری آموزش- تربیت معلم

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2011-12-22
    1390-10-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند،ایران
    برنامه‏ ریزی درسی، دانشگاه بیرجند،ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/tej.2011.215
    http://jte.sru.ac.ir/article_215.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185062

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب