نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعقدائی, مهینfa_IR
dc.contributor.authorفارسی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorعرب‌اله فیروزجاه, الههfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:45:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:45:31Z
dc.date.available1399-07-09T00:45:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:45:31Z
dc.date.issued2017-05-22en_US
dc.date.issued1396-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-28en_US
dc.date.submitted1398-04-07fa_IR
dc.identifier.citationعقدائی, مهین, فارسی, علیرضا, عرب‌اله فیروزجاه, الهه. (1396). تاثیر کانون توجه درونی و توجه بیرونی در قالب تمرین متغیر در یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال. فناوری آموزش و یادگیری, 3(11), 79-98. doi: 10.22054/jti.2020.44230.1278fa_IR
dc.identifier.issn2476-3861
dc.identifier.issn2476-4256
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jti.2020.44230.1278
dc.identifier.urihttp://jti.atu.ac.ir/article_10690.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184830
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر مطالعه تأثیر کانون توجه درونی و بیرونی در قالب تمرین متغیر بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال بود. در این مطالعه نیمه تجربی، به‏منظور دستیابی به اهداف پژوهش، تعداد 32 نفر از دانشجویان دختر ساکن خوابگاه دانشگاه شهید بهشتی (با دامنه سنی 18 تا 24) که مشغول به تحصیل بودند، انتخاب شدند. بر اساس نتایج پیش‏آزمون افراد به‏طور تصادفی به چهار گروه 8 نفره با توجه درونی در قالب تمرین متغیر، توجه بیرونی در قالب تمرین متغیر، تمرین متغیر و تمرین ثابت تقسیم شدند. در مرحله اکتساب که 3 جلسه در هفته بود، در هر جلسه 4 بلوک 12 کوششی را تکمیل کردند. در مرحله یادداری و انتقال شرکت‏کننده‏ها در هر مرحله 10 کوشش را اجرا کردند. برای تحلیل داده‏های مربوطه در مرحله اکتساب از آنوای مرکب (گروه) 4 * (نوبت آزمون)3 استفاده شد و برای مرحله انتقال و یادداری از تحلیل واریانس یک‏سویه استفاده شد. نتایج نشان داد که بین کانون توجه درونی و بیرونی در قالب تمرین در مرحله اکتساب پرتاب آزاد بسکتبال تفاوت معنی‏داری وجود نداشت. در مرحله یادداری بین گروه کانون توجه بیرونی – تمرین متغیر و گروه تمرین متغیر بدون دستورالعمل توجه تفاوت معناداری پیدا شد که این تفاوت به نفع گروه تمرین متغیر بدون دستورالعمل توجه بود (014/0p=). در مرحله انتقال تفاوت معناداری بین چهار گروه تمرینی یافت نشد؛ بنابراین می‏توان چنین نتیجه گرفت که یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال بیشتر متأثر از نوع تمرین است تا کانون توجه و در شرایط بدون دستورالعمل توجه یادگیری بهتری صورت گرفت.fa_IR
dc.format.extent694
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزش و یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Instruction and Learningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jti.2020.44230.1278
dc.subjectتمرین ثابتfa_IR
dc.subjectتمرین متغیرfa_IR
dc.subjectکانون توجه بیرونیfa_IR
dc.subjectکانون توجه درونیfa_IR
dc.titleتاثیر کانون توجه درونی و توجه بیرونی در قالب تمرین متغیر در یادگیری پرتاب آزاد بسکتبالfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه رفتار حرکتی، دانشگاه شهید بهشتی ،تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه رفتارحرکتی، دانشگاه شهیدبهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد گروه رفتار حرکتی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue11
dc.citation.spage79
dc.citation.epage98


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد