نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:45:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:45:30Z
dc.date.available1399-07-09T00:45:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:45:30Z
dc.date.issued2017-01-20en_US
dc.date.issued1395-11-01fa_IR
dc.date.submitted2015-11-23en_US
dc.date.submitted1394-09-02fa_IR
dc.identifier.citationحسینی, زهرا, حسینی, زهرا. (1395). رابطه بین استفاده از شبکه اجتماعی و مهارت اجتماعی دانشجویان. فناوری آموزش و یادگیری, 3(9), 91-110. doi: 10.22054/jti.2020.7124.1112fa_IR
dc.identifier.issn2476-3861
dc.identifier.issn2476-4256
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jti.2020.7124.1112
dc.identifier.urihttp://jti.atu.ac.ir/article_10684.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184824
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین استفاده از شبکه‌های اجتماعی با مهارت‌های اجتماعی دانشجویان انجام شد. این پژوهش از نظر ماهیت، کاربردی و از نظر نوع روش، یک پژوهش هبستگی بود. جامعه مورد مطالعه این پژوهش شامل کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب که در سال تحصیلی 94-1393 مشغول به تحصیل بودند. حجم نمونه در این پژوهش، با استفاده از فرمول کوکران110 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی بودند که به روش خوشه‌ای نمونه‌‌گیری شدند. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه محقق ساخته شبکه اجتماعی و پرسشنامه مهارت ‌اجتماعی ماتسون بود؛ که روایی شبکه اجتماعی توسط چند تن از کارشناسان خبره علوم ارتباطات سنجیده شد و پایایی آن 78 % بدست آمد. روایی پرسشنامه مهارت اجتماعی ماتسون توسط چند تن از کارشناسان سنجیده شد و همچنین پایایی آن 83 % به دست آمد. برای تحلیل داده‌ها، از تحلیل توصیفی و تحلیل استنباطی: آزمون آماری همبستگی گشتاوری پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره استاندارد به شیوه هم‌زمان استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل داده‌ها نشان داد که بین مهارت اجتماعی دانشجویان و استفاده از شبکه‌های اجتماعی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent415
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزش و یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Instruction and Learningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jti.2020.7124.1112
dc.subjectشبکه اجتماعیfa_IR
dc.subjectمهارت اجتماعیfa_IR
dc.subjectفضای مجازیfa_IR
dc.titleرابطه بین استفاده از شبکه اجتماعی و مهارت اجتماعی دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیارfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue9
dc.citation.spage91
dc.citation.epage110


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد