| dc.contributor.author | حسینی, زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینی, زهرا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:45:30Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:45:30Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:45:30Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:45:30Z | |
| dc.date.issued | 2017-01-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-11-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-11-23 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-09-02 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حسینی, زهرا, حسینی, زهرا. (1395). رابطه بین استفاده از شبکه اجتماعی و مهارت اجتماعی دانشجویان. فناوری آموزش و یادگیری, 3(9), 91-110. doi: 10.22054/jti.2020.7124.1112 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-3861 | |
| dc.identifier.issn | 2476-4256 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/jti.2020.7124.1112 | |
| dc.identifier.uri | http://jti.atu.ac.ir/article_10684.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184824 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین استفاده از شبکههای اجتماعی با مهارتهای اجتماعی دانشجویان انجام شد. این پژوهش از نظر ماهیت، کاربردی و از نظر نوع روش، یک پژوهش هبستگی بود. جامعه مورد مطالعه این پژوهش شامل کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب که در سال تحصیلی 94-1393 مشغول به تحصیل بودند. حجم نمونه در این پژوهش، با استفاده از فرمول کوکران110 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی بودند که به روش خوشهای نمونهگیری شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه محقق ساخته شبکه اجتماعی و پرسشنامه مهارت اجتماعی ماتسون بود؛ که روایی شبکه اجتماعی توسط چند تن از کارشناسان خبره علوم ارتباطات سنجیده شد و پایایی آن 78 % بدست آمد. روایی پرسشنامه مهارت اجتماعی ماتسون توسط چند تن از کارشناسان سنجیده شد و همچنین پایایی آن 83 % به دست آمد. برای تحلیل دادهها، از تحلیل توصیفی و تحلیل استنباطی: آزمون آماری همبستگی گشتاوری پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره استاندارد به شیوه همزمان استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل دادهها نشان داد که بین مهارت اجتماعی دانشجویان و استفاده از شبکههای اجتماعی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 415 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فناوری آموزش و یادگیری | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Technology of Instruction and Learning | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/jti.2020.7124.1112 | |
| dc.subject | شبکه اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | مهارت اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | فضای مجازی | fa_IR |
| dc.title | رابطه بین استفاده از شبکه اجتماعی و مهارت اجتماعی دانشجویان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 9 | |
| dc.citation.spage | 91 | |
| dc.citation.epage | 110 | |