• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش و یادگیری
    • دوره 2, شماره 7
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش و یادگیری
    • دوره 2, شماره 7
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه کاربست شبکه ‌های اجتماعی به‌ عنوان ابزار مکمل تدریس در آموزش عالی (مطالعه موردی دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز)

    (ندگان)پدیدآور
    سجادی, سید عطیهفتحی واجارگاه, کورش
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    603.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقاله حاضر به ‌منظور بررسی تأثیر و نقش تلگرام به‌ عنوان یکی از شبکه‌ های اجتماعی و به‌ عنوان ابزاری مکمل در فرایند آموزش و همچنین مطالعه در خصوص امکان یا عدم امکان استفاده از آن به ‌عنوان یک ابزار مکمل در فرایند تدریس تدوین شده است. برای دستیابی به این هدف، چهار سؤال اصلی پژوهش در خصوص ویژگی ‌های تلگرام، نتایج کاربست، موانع کاربست آن و همچنین ارائه پیشنهاد‌های لازم برای استفاده بهتر از این ابزار در فرایند آموزش مورد بررسی قرار گرفته است. روش این پژوهش از نوع کیفی و پدیدارشناسی تفسیری است. ابزار پژوهش شامل مصاحبه نیمه ساختاریافته، مشاهده و دفترچه خاطرات است. به‌ منظور تجزیه ‌و تحلیل داده‌ های حاصل از این سه ابزار در پژوهش، از روش تحلیل مضامین استفاده شد و برای ابزار مشاهده علاوه بر تحلیل مضامین از تحلیل روایتی نیز استفاده شده است. قلمرو تحقیق دانشگاه‌ های تربیت مدرس و آزاد اسلامی تهران مرکز است و نمونه پژوهش نیز شامل 8 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس و 11 نفر از دانشجویان مقطع دکترا دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز می‌ باشند که هر دو به‌ صورت هدفمند انتخاب شده ‌اند. طبق سؤالات پژوهش نتایج حاصل از سه ابزار پژوهش حاکی از آن است که تلگرام ظرفیت و قابلیت ‌های لازم جهت استفاده در محیط‌ های آموزشی را داراست اما نه به ‌تنهایی بلکه باید در راستای یک روش تدریس سنتی مورد استفاده قرار گیرد.
    کلید واژگان
    شبکه ‌های اجتماعی
    تلگرام
    ابزار مکمل تدریس
    آموزش عالی

    شماره نشریه
    7
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش بزرگسالان، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران،
    استاد، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران

    شاپا
    2476-3861
    2476-4256
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/jti.2019.43983.1276
    http://jti.atu.ac.ir/article_10270.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184797

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب