• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش و یادگیری
    • دوره 2, شماره 6
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش و یادگیری
    • دوره 2, شماره 6
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزشیابی دوره‌های توانمندسازی معلمان مقطع ابتدایی عشایری

    (ندگان)پدیدآور
    لجم اورک مرادی, علی عسکررحیمی دوست, غلام حسینشاهی, سکینه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    285.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف ارزشیابی دوره‌های توانمندسازی معلمان مقطع ابتدایی عشایری ایذه  انجام شد .روش نمونه­گیری به این ترتیب بود که ابتدا از بین 152 نفر معلم ابتدایی عشایر ایذه، 110 نفر  بر اساس جدول مورگان انتخاب شدند و در بخش کیفی از روش نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد و15 نفر از مسئولان آموزش عشایر و معلمانی که بیشترین حضور را طی سال­های93-1390 درکلاس­های ضمن خدمت داشته­اند در اولویت انتخاب انجام مصاحبه قرار گرفتند. در این پژوهش از دو ابزار پرسشنامه و مصاحبه استفاده شد. یافته‌های حاصل از پرسشنامه‌ها و همچنین مصاحبه با مسئولان آموزش عشایر و معلمان نشان می‌دهد که نقاط قوت و ضعف این دوره‌ها عبارت‌انداز: نقاط قوت شامل افزایش دانش، افزایش مهارت، افزایش نگرش، آشنایی با اطلاعات و مهارت‌های جدید تدریس و همفکری معلمان با یکدیگر، تبادل‌نظر و استفاده از راهکارها برای اداره بهتر کلاس‌ها، نقاط ضعف شامل کوتاه بودن ساعات دوره و برگزاری آن در کلاس‌ها، کمبود رسانه‌های آموزشی، اجرای دوره‌ها در زمان نامناسب، عدم تناسب دوره‌ها با نیازهای آموزشی معلمان عشایر، ضعف علمی مدرسان دوره، ضعف محتوایی ارائه‌شده در دوره‌ها از لحاظ به روز بودن. نتایج نشان داد، فراگیرندگان واکنش مطلوبی نسبت به دوره‌های آموزشی نشان داده‌اند.
    کلید واژگان
    معلمان ابتدایی
    عشایر
    توانمندسازی

    شماره نشریه
    6
    تاریخ نشر
    2016-05-21
    1395-03-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
    استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
    استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز

    شاپا
    2476-3861
    2476-4256
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/jti.2018.18548.1194
    http://jti.atu.ac.ir/article_8436.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184793

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب