| dc.contributor.author | علیزاده, یاسمن | fa_IR |
| dc.contributor.author | جوادی پور, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:45:24Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:45:24Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:45:24Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:45:24Z | |
| dc.date.issued | 2016-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-01-24 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-11-04 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | علیزاده, یاسمن, جوادی پور, محمد. (1394). نیمرخ سواد اطلاعاتی استادان و تأثیر آن بر کیفیت تدریس در سطح آموزش عالی. فناوری آموزش و یادگیری, 2(5), 107-121. doi: 10.22054/jti.2016.6957 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-3861 | |
| dc.identifier.issn | 2476-4256 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/jti.2016.6957 | |
| dc.identifier.uri | http://jti.atu.ac.ir/article_6957.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184786 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر بهمنظور نیمرخ سواد اطلاعاتی استادان و بررسی تأثیر آن بر کیفیت تدریس در آموزش عالی انجام شده است. گرداوری اطلاعات از نوع تحقیقات توصیفی است و از جهت هدف، از نوع تحقیق توسعهای میباشد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پردیسهای کیش، البرز و تبریز دانشگاه تهران میباشند. از بین کل جامعه هدف تعداد 120 دانشجو به تفکیک جنسیت و دانشگاه به شیوه نمونه در دسترس انتخاب شدند. برای گرداوری اطلاعات از فهرست ارزشیابی پایانترم استادان و نیز نیمرخ سواد اطلاعاتی آیزنبرگ و برکویتز استفاده شده است. پندپذیر و چشمه سهرابی ، میزان پایایی (اعتبار) پرسشنامه را با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه کرده و میزان ضریب آلفای 0/93 گزارش نمودند و همچنین روایی آن نیز توسط آنها تأیید شده است. از آزمونهای آماری تحلیل واریانس و نیز همبستگی نیز برای تجزیهوتحلیل داده استفاده شد. نتایج بهدستآمده نشان داد همه خرده مقیاسهای نیمرخ سواد اطلاعاتی باکیفیت تدریس همبستگی مثبت و تقریباً کامل دارد و همه متغیرها در سطح آلفای 0/001 معنیدار شدند. با توجه به نتایج بهدستآمده معلوم شد که در همه رشتههای تحصیلی دانشگاه، استادانی که دارای سواد اطلاعاتی بالایی بودند، از دیدگاه دانشجویان دارای کیفیت تدریس بالایی نیز بودند به عبارتی در امر تدریس و انتقال مفاهیم درسی به دانشجویان بهتر عمل کردند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 694 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فناوری آموزش و یادگیری | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Technology of Instruction and Learning | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/jti.2016.6957 | |
| dc.subject | نیمرخ سواد اطلاعاتی | fa_IR |
| dc.subject | کیفیت تدریس | fa_IR |
| dc.subject | استادان | fa_IR |
| dc.subject | آموزش عالی | fa_IR |
| dc.title | نیمرخ سواد اطلاعاتی استادان و تأثیر آن بر کیفیت تدریس در سطح آموزش عالی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد آموزش بزرگسالان دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 107 | |
| dc.citation.epage | 121 | |