نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلیزاده, یاسمنfa_IR
dc.contributor.authorجوادی پور, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:45:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:45:24Z
dc.date.available1399-07-09T00:45:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:45:24Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-01-24en_US
dc.date.submitted1394-11-04fa_IR
dc.identifier.citationعلیزاده, یاسمن, جوادی پور, محمد. (1394). نیمرخ سواد اطلاعاتی استادان و تأثیر آن بر کیفیت تدریس در سطح آموزش عالی. فناوری آموزش و یادگیری, 2(5), 107-121. doi: 10.22054/jti.2016.6957fa_IR
dc.identifier.issn2476-3861
dc.identifier.issn2476-4256
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jti.2016.6957
dc.identifier.urihttp://jti.atu.ac.ir/article_6957.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184786
dc.description.abstractپژوهش حاضر به‌منظور نیمرخ سواد اطلاعاتی استادان و بررسی تأثیر آن بر کیفیت تدریس در آموزش عالی انجام شده است. گرداوری اطلاعات از نوع تحقیقات توصیفی است و از جهت هدف، از نوع تحقیق توسعه­ای می‌باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پردیس­های کیش، البرز و تبریز دانشگاه تهران می‌باشند. از بین کل جامعه هدف تعداد 120 دانشجو به تفکیک جنسیت و دانشگاه به شیوه نمونه در دسترس انتخاب شدند. برای گرداوری اطلاعات از فهرست ارزشیابی پایان‌ترم استادان و نیز نیمرخ سواد اطلاعاتی آیزنبرگ­ و برکویتز  استفاده شده است. پندپذیر و چشمه سهرابی ، میزان پایایی (اعتبار) پرسشنامه را با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه کرده و میزان ضریب آلفای 0/93 گزارش نمودند و همچنین روایی آن نیز توسط آن‌ها تأیید شده است. از آزمون­های آماری تحلیل واریانس و نیز همبستگی نیز برای تجزیه‌وتحلیل داده استفاده شد. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد همه خرده مقیاس‌های نیمرخ سواد اطلاعاتی باکیفیت تدریس همبستگی مثبت و تقریباً کامل دارد و همه متغیرها در سطح آلفای 0/001 معنی‌دار شدند. با توجه به نتایج به‌دست‌آمده معلوم شد که در همه رشته‌های تحصیلی دانشگاه، استادانی که دارای سواد اطلاعاتی بالایی بودند، از دیدگاه دانشجویان دارای کیفیت تدریس بالایی نیز بودند به عبارتی در امر تدریس و انتقال مفاهیم درسی به دانشجویان بهتر عمل کردند.fa_IR
dc.format.extent694
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزش و یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Instruction and Learningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jti.2016.6957
dc.subjectنیمرخ سواد اطلاعاتیfa_IR
dc.subjectکیفیت تدریسfa_IR
dc.subjectاستادانfa_IR
dc.subjectآموزش عالیfa_IR
dc.titleنیمرخ سواد اطلاعاتی استادان و تأثیر آن بر کیفیت تدریس در سطح آموزش عالیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد آموزش بزرگسالان دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue5
dc.citation.spage107
dc.citation.epage121


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد